Négy éve cselekszünk jót együtt

A Transportbotschafter e.V. -nek pozitív a mérlege

Megosztás itt:
05.09.2016

A TimoCom 2012 júniusában keltette életre a „Die Transportbotschafter“ kampányát, amiből 2012 végére az önálló, közhasznú társaság, Transportbotschafter e.V. jött létre. Amióta az egyesület a Düsseldorf melletti Erkrath-ban székel, arra törekszik, hogy a teherautókkal kapcsolatban egy jobb megítélést érjen el, valamint nagyobb biztonságot teremtsen Németország útjain, mindezt pozitív eredménnyel.

Megosztás itt:

Alexander Schröder munkanapja a postafiókjának megnyitásával kezdődik. Ő szervezi az egyesület munkáját és egyértelműen ő a kapcsolattartó személy a külső megkereséseknél. Majdnem minden nap érkeznek megrendelések az ingyenes matricára, melyet személy- és teherautóra egyaránt fel lehet ragasztani, amin ez áll: „Kéz a kézben az országon át“ illetve „Vigyázat: Holt tér!“. Az egyesület 2013 óta 36.400 matricát készített el - amiből kb. 2.000 van most raktáron. „Ez büszkévé tesz minket“, nyilatkozta Schröder. „Az a tudat, hogy Németország útjain több ezer teherautó ezt a fontos üzenetet közvetíti, egy hatalmas elismerés.“ Részben mindig ugyan azok az emberek rendelnek nagy mennyiségben matricát és osztják szét kollégáiknak, akikkel útközben a  pihenőkben találkoznak, meséli tovább. „Ez azt mutatja, hogy milyen fontos a munkánk.“

 

A Transportbotschafter új weboldalán található rendezvénynaptárra pillantva megállapíthatjuk, hogy milyen odaadással végzi az egyesület a munkáját. A „Toter Winkel-Schulung“ („Holt tér oktatás“) kerül elő leggyakrabban. „2012 nyara óta ugrott meg a megkeresések száma, amikor a TimoTruck-kal egy oktatásra beugrottunk más helyett, és a sajtó erről tudósított“, mondta Schröder. „Néhány héten belül a ‘Vigyázat: Holt tér!‘ önállóan futott be és azóta is töretlenül népszerű.“ Több, mint 12.000 gyereket oktatott az egyesület 2012 óta, amivel egy lényeges ponton járult hozzá a balesetmegelőzéshez. Először ezen év áprilisában vettünk részt Dormagen-ben egy rendezvényen. Ezt mindössze két nappal megelőzően egy szomszédos településen egy kerékpáros hölgy egy jobbkormányos teherautó holt terébe hajtott és életveszélyesen megsérült, veszi át a szót a kétszeres apuka. „Az emberek mindig a megelőzés szomorú szükségességére emlékeznek.“

Nem olyan régen a csapat kiemelt négy személyt a sorból, hogy „Transportbotschafter közlekedési nagykövet“-nek nevezze ki őket. Claus Zimmermann (kerületi rendőrség, Neuss), Willi Kellershohn (Spedition Kellershohn GmbH & Co. KG), Frank Rattay (közlekedési tanácsadó), Tanja Etzrodt (rendőrség, Köln) a Transportbotschafter közlekedési nagykövetei a kezdetektől támogatják egymást a „Toter Winkel-oktatás“-okon és más közlekedésbiztonsági akciókban. „Ez a lépés tehát egy logikus következménye a nagyon jó és eredményes közös munkának és ezúton szeretnék köszönetet mondani partnereinknek is!“, nyilatkozta Alexander Schröder.

 

Ugyancsak sikeresen egyeztette az egyesület a programját az online felületekkel, hiszen a Facebook-on hozzávetőlegesen 9.900 követőjük van. Mindenek előtt az „Élet kamionnal“ („Leben mit Lkw“) tartalma eredményezett magas megnyitási- és reagálási számot. A „Kamionok nélkül minden üres lenne“ („Ohne Lkw ist alles leer.“) című képgaléria a felhasználók látómezejébe helyezi mindazt, amiről le kellene mondaniuk a mindennapi életben, amennyiben nem lennének teherautók. Kilenc képet tettek közzé 2014 óta és a közel 250.000 kattintással nagy sikert arattak a világhálón. Kétségtelenül még sikeresebb volt egy videómegosztás az  „#Lkweg“ hasteg-gel 2015 augusztusában és szeptemberében. Ebben egy kitalált hír kapcsán szintén egy kitalált teherautó sztrájkról számolt be a Transportbotschafter, ennek következményeiről a gazdaságra és az üzleti életre. A videó alatti 619.000 megtekintés és a hozzászólásokban való aktív részvétel egyértelművé tette, hogy a szakma egy olyan pontjára tapintottunk, amiről mindenképpen beszélni kell.

 

„Csináljuk tovább“, hangzik Alexander Schröder-től a motiváló válasz a kérdésre, hogy hogyan tartsuk meg a mérleg jelenlegi állását. „Munkánk után nem csak a széles tömegek mutatnak nagy érdeklődést, hanem a média is. Ezt a multiplikátor-hatást természetesen a jövőben szeretnénk kihasználni.“ Többek között a terv részei közé tartozik egy tréning koncepció tesztelése a „Holt tér“-oktatásokkal kapcsolatban és ennek hosszútávú és széleskörű terjesztése. Ezen kívül fel kell építeni egy sikeres Facebook kampányt aminek középpontjában a szakma imidzs-fejlesztése áll. „A nyilvánosság körében a tehergépkocsikról még negatívabban vélekednek, mint korábban.“, nyilatkozta Schröder. „Az most fontosabb, hogy tegyünk ez ellen és pozitív véleményt sugaljunk.“

Fel

Hozzájárulok, hogy az oldal elemzésekhez, személyre szabott tartalmakhoz és hirdetésekhez sütiket használjon. Tudjon meg többet