A hatékony és megbízható szállítmányozáshoz szükséges stratégiák

Hogyan küzdjük le a szállítási kapacitáshiányt

Megosztás itt:
14.02.2020

Hogyan küzdjük le a szállítási kapacitáshiányt

Számos ágazatban a december az év legforgalmasabb időszaka. A karácsonyi előtti vásárlások miatt többek között a kereskedőknek és a fuvarozással foglalkozó vállalatoknak is nagyobb áruforgalommal kell megküzdeniük. Hanna Cwojdzińska – az importra, exportra, kabotázsra és belföldi fuvarozásra szakosodott FreeGo Logistic vállalat kültagja – jól ismeri ezt a helyzetet. A tapasztalt szállítmányozási szakember kiválóan boldogul a nehéz helyzetekben: folyamatosan „tüzet olt”, ahogyan ő fogalmaz. A vállalat működését biztosító olyan saját alapelvek, mint a biztonság, a felelősségvállalás, a sokoldalúság és a hatékony időgazdálkodás, segítséget nyújtanak nekik a kihívások leküzdésében.

„Fontos, hogy a kereső intuitív módon, a rendszer pedig zavartalanul működjön. Ágazatunkban elsődleges szempont a gyorsaság, valamint az intuitív és egyszerű kezelhetőség.” – Hanna Cwojdzińska, FreeGo Logistic Sp. z o.o. Sp. k.
Megosztás itt:

A fuvarozók megbízását megelőző ellenőrzés

A FreeGo 2011 óta van jelen Lengyelországban. A cégvezetés tapasztalatának, szakértelmének és az ágazat alapos ismeretének köszönhetően jól fel tudja mérni a napi működés során felmerülő különféle kockázatokat, és ezeket az általuk bevezetett irányítási rendszerek és a kaizen-filozófia elemeinek segítségével sikeresen képes minimalizálni.

„Nem adunk fuvarmegbízást bármely szolgáltatónak.” – árulta el Hanna Cwojdzińska. „A fuvarozókat előzetes belső ellenőrzésnek vetjük alá. Nemcsak azt vizsgáljuk, hogy rendelkeznek-e a megfelelő engedélyekkel és tanúsítványokkal, hanem rendkívül alaposan górcső alá vesszük a felelősségbiztosításukat is, különös tekintettel annak terjedelmére, valamint a járulékfizetés mértékére és módjára. Ha pl. egy vállalat 400 zloty mértékű részletekben fizet biztosítási díjat, az nem túl hízelgő képet fest az anyagi helyzetéről. Összevetjük továbbá az avizálási adatokat a felelősségbiztosítási adatokkal, mivel sajnos előfordul, hogy egy fuvarozó olyan járművel ajánl ki fuvart számunkra, amely egyáltalán nincs bevonva a biztosításba. Ha egy cég nem teljesíti a biztonsági követelményeinket, nem működünk vele együtt.”

 

A szigorú ellenőrzési követelmények a munkavállalókra is vonatkoznak. A FreeGo Logistic nem találomra veszi fel az alkalmazottait. Valamennyi pályázónak oktatáson kell részt vennie, és egy belső tesztet kell kitöltenie. Különösen a vállalati ügyfelek ismerik és becsülik nagyra ezeket a különleges személyzetfelvételi eljárásokat. „A mi versenyelőnyünk az, hogy gondosan és sokrétűen ügyelünk a biztonságra.” – árulta el Hanna Cwojdzińska. A biztonság számos tényezőtől függ. Mivel a szállítmányozási vállalat online van jelen a nemzetközi piacon, különösen nagy hangsúlyt fektet az olyan digitális megoldások kiválasztására, amelyek átlátható információkat biztosítanak, és amelyek segítségével a dokumentumok gyors ellenőrzése alapján vizsgálat alá vethet más vállalatokat: „Mivel a vállalati profilokban az összes szükséges dokumentumot beállíthatjuk, nem kell további dokumentumokat bekérnünk a partnereinktől. Valamennyi információ egyetlen helyről lekérdezhető, amivel értékes időt takaríthatunk meg. Ezenkívül a TIMOCOM hozzánk hasonlóan nagy hangsúlyt fektet az ellenőrzésre, így már jól bevált fuvarozókkal működhetünk együtt.”

 

Folyamatos rendelkezésre állás és felelősségvállalás

„Logisztikai és szállítási területen dolgozni egyenlő a 24 órás munkával.” – ismerte el Hanna Cwojdzińska. „Folyamatosan online kell lennünk.  A teljes körű ügyfélszolgálat azt jelenti, hogy a fuvarért a berakodástól a kirakodásig kell vállalni a felelősséget.” – tette hozzá.

Ebben az ágazatban nem szabad alábecsülni az időtényezőt, ezért rendkívül fontos ügyesen kihasználni az időt, és jól gazdálkodni vele. Nem véletlenül érdeklődnek tehát a vállalatok az időgazdálkodást megkönnyítő eszközök iránt. Éppen ezért a FreeGo Logistic nagyra értékeli a Smart Logistics System újdonságait, különösen az új és jobban áttekinthető kezdőoldalt: „Amikor valamit keresek, vagy valamire szükségem van, fontos, hogy a kereső intuitív módon, a rendszer pedig zavartalanul működjön.” – fejtette ki a FreeGo Logistic munkatársa. „A napi használat során a TIMOCOM rendszerének egyszerű felépítése sokkal hatékonyabb a sokszor feleslegesen túlbonyolított IT-megoldásoknál. Ágazatunkban elsődleges szempont a gyorsaság, valamint az intuitív és egyszerű kezelhetőség.” – hangsúlyozta.

 

Rövid távú megbízások kiadása és vállalása

A csúcsidőszakokban, pl. karácsony előtt gyakran alakulnak ki kritikus helyzetek. Érdekellentétek állhatnak fenn: egyrészt van a megrendelő, aki gyorsan szeretné megkapni az árut, a másik oldalon pedig ott állnak a gépkocsivezetők, akik mielőbb haza szeretnének jutni, hogy az ünnepeket a családjukkal tölthessék. A TIMOCOM rendszere összekapcsolja ezt a két érdeket: segít abban, hogy az áruk és a járművek egymásra találjanak. A TIMOCOM rendszerén belüli, területi alapon történő keresőnek köszönhetően elkerülhető az, hogy a járműnek állnia kelljen, fuvarra kelljen várnia, esetleg üresen kelljen visszatérnie külföldről. Ezenkívül megoldásokat nyújt azoknak a megbízóknak, akiknek még gyorsan el kell szállítani valamit.

 

Megoldások a rövid távú kihívásokra

Akkor dinamikus a szállítmányozási piac, ha fennáll a folyamatosság és a biztonságos megoldások sikeres egyensúlya. Annak érdekében, hogy egy logisztikus gyorsan reagálni tudjon a szállítási lánc mentén felmerülő problémákra, kiválóan szervezett napi munkamenettel, kifinomult munkafolyamatokkal kell rendelkeznie, melyekben nélkülözhetetlen segítséget nyújtanak a logisztikai vállalat tapasztalatai és alapelvei. Fontos továbbá a munkavállalók közötti, valamint a vállalaton kívüli, az ügyfelekkel folytatott bizalomteljes együttműködés.

A szállítási és logisztikai ágazat folyamatos átalakuláson megy keresztül, különösen azért, mert a vonatkozó jogi előírások állandóan változnak. A fejlődés – különösen gazdasági és demográfiai tekintetben – sokféle tényezőtől függ. E nehezített körülmények között – nem csak a karácsony előtti forgalmas időszakban – minden olyan vállalat versenyelőnyben van, amelyik szakszerűen felismerte, hogy megoldásokat kell keresnie a mindennapokban előforduló kihívásokra.

Fel

Hozzájárulok, hogy az oldal elemzésekhez, személyre szabott tartalmakhoz és hirdetésekhez sütiket használjon. Tudjon meg többet