TIMOCOM Logo

A JavaScript nincs aktiválva a böngészőjében.

A weboldal funkciói így korlátozottan láthatók és használhatók. A felhasználó élmény javítása érdekében kérjük, hogy aktiválja a JavaScript-et a böngésző beállításainál!

Integrált műholdas nyomkövetés a jövő fuvarlogisztikájáért

Ahogy a Spedition Schwarz mindössze egy interfésszel sokszorosára növelte saját szolgáltatásai minőségét

Hogyan lehet automatikusan felvenni a saját TMS-be (fuvarkezelő rendszerbe) a rövid időre szóló fuvarokhoz a fuvarozó partner teherautóinak pozícióadatait? Ezzel a kérdéssel fordult a Spedition Schwarz, ELVIS-tag nagyvállalat Európa legnagyobb fuvarozási platformjához, a TimoComhoz. A TimoCom a nemzetközi IT-specialistával, az Arvato Systems-szel közösen nemcsak erre a konkrét alkalmazási esetre fejlesztette ki a megoldást, hanem a mai fuvarlogisztika egyik fő problémájára is. Az eredmény egy olyan interfész, amely lehetővé teszi, hogy mindig meg lehessen kapni és fel lehessen dolgozni a megbízott fuvarozási szolgáltatók GPS-adatait – és ezzel a fuvarmegrendelésekben fokozni lehessen a szolgáltatás minőségét és az ügyfelek elégedettségét.

Mi volt a kihívás?

A Spedition Schwarz az évi 80 000 fuvar 80 százalékát a 250 teherautóból álló, saját járműflottájával bonyolítja le, a megrendelések fennmaradó 20 százalékát pedig a TimoCom platformján megbízott fuvarozó partnerekkel. Az akár napi 350 fuvart elérő volumen mellett a csúcsterhelést jelentő napokon rövid időre akár további 100 megbízott is beszáll a munkába. A saját teherautókkal ellentétben ezek a fuvarozó partnerek más-más telematikai szolgáltatóval dolgoznak, amelyek különböző formátumokban küldik az adatokat. E nagy számú interfész integrálása rendkívül drága lenne és sok ráfordítással járna. A fuvarok felügyeletéhez azonban a Spedition Schwarz szerint pont ezek az adatok lényegesek:

 „A saját járművekkel egyező módon a fuvarozó partnerek pozícióadatait is szeretnénk bevinni a TMS-ünkbe, hogy az ő érkezési idejüket is ki tudjuk számítani. Pontosabban az nagyon fontos számunkra, hogy idejekorán felismerjük az eltéréseket, mivel akkor talán még lehet hozni ellenintézkedéseket. Ha erre nincs lehetőség, akkor legalább proakítv módon lehet jelezni a késést az ügyfélnek “, mondja Oliver Ocker, a Spedition Schwarz cégvezetője és key account managere. 

 

Mi lett a megoldás?

A Spedition Schwarz kívánsága pont megfelelő kihívást jelentett Luise Thönnes-nek és Philipp Schmidtnek, a TimoCom termékmenedzsereinek. A TimoCom már a nyomkövetési funkció 2013. évi bevezetése óta a plattform-felhasználók jármű-pozícióadatainak csomópontjaként tekint önmagára. Ezt több mint 230 telematikai szolgáltató bekötésével érték el. Ahhoz, hogy a Spedition Schwarz tovább fel tudja dolgozni a fuvarozó partnerek pozícióadatait, a TimoCom olyan interfészt fejlesztett, amelyen keresztül a többi rendszer hozzá tud férni a GPS-adatokhoz és egységes formában le tudja hívni őket. A megoldás szállítója, az Arvato Systems e munka keretében fejlesztette tovább a Spedition Schwarz által is használt fuvarkezelési bővítményt, a „best4log-x“-et. „Elsődleges célunk az ügyfelek mindennapi üzletmenetének támogatása. Pilot-partnerünkkel, a Spedition Schwarz-cal és IT-specialistájával, az Arvato Systems-szel egy hónap alatt kifejlesztettük a kért interfészt. Mindenki nagyon nyitott volt, minden zökkenőmentesen működött “, mondja Luise Thönnes, a TimoCom munkatársa. Az Arvato Systems is nagy hozzáadott értéket lát az új interfészben: „A TimoComhoz kapcsolódó GPS-interfésznek köszönhetően tovább növelhettük a Spedition Schwarz TMS-ének értékét, és még jobban támogathatjuk a digitális workflow-t “, mondja Dirk Tiegler, az Arvato Systems key account managere.

 

Mi a haszna?

„Eddig úgy volt, hogy azoktól a fuvarozási szolgáltatóktól, akik más rendszereket használnak, mint mi, telefonon kellett lekérdeznünk a küldemény sátuszát és az összes információt manuálisan kellett bevinnünk a TMS-be. Ez nagyon sok időbe telik, és az adatok sem mindig voltak 100 százalékosan megbízhatók “, számol be a korábbi tapasztalatokról Oliver Ocker. Ezt Philipp Schmidt is csak megerősíteni tudja: „Amíg az adatok cseréjében manuális lépések vannak, az egész folyamat nemcsak drágább az időintenzitás miatt, hanem a hibalehetőség is nagy.“

A Spedition Schwarz a GPS-interfésznek köszönhetően immár automatikusan látja, hogy egy fuvarozó partner késik-e, és közvetlenül értesítheti ügyfeleit. A TimoComon keresztül naponta megbízott akár 100 további teherautóval számolva a Spedition Schwarz nagyon sok időt takarít meg az interfésszel. „De az a legfontosabb, hogy nőtt az ügyfeleink bizalma és elégedettsége“, ad hangot örömének Ocker.

Tanulság: A felhasználói példa egyengeti a platform többi felhasználójának útját

Az interfész használatának előfeltétele a TimoCom összes felhasználója számára ingyenesen használható nyomkövető megoldás, a TC eMap®. Ezzel kisebb vállalkozások is fokozhatják versenyképességüket, erősíti meg Oliver Ocker: „A TimoCom platformján a nyomkövetést jóváhagyni gyerekjáték. A hatása viszont óriási! Fuvarozó partnerként mindjárt bizalomra méltóbbnak és megbízhatóbbnak tűnök. És arról sem szabad megfeledkezni, hogy a nyomkövetés mindenekelőtt a rakománylopástól véd.“

 

A TimoComhoz kapcsolódó GPS-interfészhez most más, érdeklődő ügyfelek is hozzáférhetnek. „Az interfész úgy működik, mint valami unverzális dugó, amelyre nagyon gyorsan és nagyon egyszerűen csatlakozhatunk a saját rendszerünkkel“ - magyarázza Thönnes. A fuvarozási szakma számára ez azt jelenti, hogy az interfész segítségével a rövid időre szóló fuvarozási kapcsolatok is automatikusan digitálisan követhetők. Ez pedig mind a megbízottakat, mind a fuvarokat megrendelő megbízókat hozzásegíti ahhoz, hogy az azonnali piacon nagyobb legyen az átláthatóság, a minőség és a biztonság.

 

További információ a TimoCom telematikai interfészeiről:

https://www.timocom.hu/Tracking/Jármű-helymeghatározás

 

 

Sajtókapcsolat

Communications

TIMOCOM GmbH

Timocom Platz 1

DE-40699 Erkrath

+49 211 88 26 59 24
Elfogadom, hogy ez az oldal használja a sütiket (Cookies) elemzés, személyes tartalom és reklámok céljából.