TimoCom Logo

A JavaScript nincs aktiválva a böngészőjében.

A weboldal funkciói így korlátozottan láthatók és használhatók. A felhasználó élmény javítása érdekében kérjük, hogy aktiválja a JavaScript-et a böngésző beállításainál!

Jó érzés tudni, hogy nincs egyedül

A TimoCom inkasszó szolgáltatása igyekszik a börzét megtisztítani

„Nem is lenne szükség egyáltalán inkasszó irodára, ha nem lennének nótórius nemfizetők", állítja Patrick Andres, diplomás közgazdász (a hanaui Spedition Günther Andres e.K. vezetője). „Azonban ez a gyakorlatban nem mindig így működik. A legrosszabb esetben a számlák már le is jártak. Ekkor jön jól egy független inkasszóiroda. Ebben a kellemetlen szituációban a károsultnak könnyebbséget jelent az, hogy egy inkasszó iroda tisztázni igyekszik a helyzetet. A cégeknek fontolóra kell venniük azt, hogy belemennek egy hosszadalmas és költséges eljárásba, mielőtt a végleses döntést meghozzák", - így a sokat tapasztalt közgazdász.


Patrick Anders már sokmindent megélt ebben a szakmában. Egy közepes méretű szállítmányozási céget vezet, így jól ismeri a szakmában az áruszállítással foglalkozó és az ahhoz kötődő szervezeteket. Ha belegondolunk, hogy mennyi árut fuvarozunk naponta, hamar világossá válik, hogy ennek lebonyolítása nem mindig működhet tökéletesen. Komoly cégeknél is problémát okozhat az, hogy a számláikat időben kiegyenlítsék. Az ok többek között az lehet, hogy a számlázási eljárás folyamatát nem tartják be szigorúan, a számlák számos más dokumentumokkal együtt érkeznek, vagy éppen nem megfelelő a kommunikáció a különböző részlegek között. Ezen felül léteznek még az ún. "fekete bárányok", akik üzleti szempontból nem becsütelesen viselkednek és esetlegesen csak többszöri felszólítás után hajlandóak fizetni. Amennyiben ilyen esetek sokszor előfordulnak az üzletmenetben, akkor érdemes egy független követelés behajtó szolgáltatást nyújtó céget megkeresni, akik a hiányzó pénzt igyekeznek behajtani. Andres már több intézményt is megkeresett ezzel kapcsolatban: Creditreforn, inkasszó irodák, jogászok stb. Végül három éve már a TimoCom Soft- und Hardware GmbH inkasszó szolgáltatása mellett tette le a voksát. Mindemellett a düsseldorfi cég ügyfele immáron tíz éve.


Gyors intézkedés, gyors válasz

Patrick Anders a TimoCom gyors reakcióidejét és a az inkasszó ügyek tisztázását az alábbiaknak tulajdonítja: „Ez azon alapszik, hogy a TimoCom - a fuvar- és raktérbörzén keresztül - hazai és nemzetközi szinten is jól ismeri a szállítmányozási piacokat. A programjain kívül a TimoCom egy másik igen erős fegyvertényt tudhat magáénak. Ugyanis a nemfizetők hozzáférését korlátozni és tiltani is tudja a cég, így nyomást gyakorolhat ezekre az ügyfelekre. Ennek ismeretében sok "fekete bárány" nem is próbálkozik a szoftver használatával.“


Gyors információ-áramlás

A TimoCom cégen belüli gyors információ-áramlásának köszönhető az inkasszóval kapcsolatos ügyeket a lehető leggyorsabban igyekeznek megoldani. Egyértelmű szabályok vonatkoznak ide: Amennyiben a fizetési felszólítás után letelt a 30 nap és a hibás fél továbbra sem egyenlítette ki a számlát, a TimoCom hivatalos félként átveszi az inkasszó ügyet. A düsseldorfi cég anyanyelvi munkatársai legjobb tudásuk szerint informálják a károsultakat, és igyekeznek minél előbb az ügy végére járni. Ezzel Önnek megspórolják a szükségtelen ügyvédi és eljárási költségeket. Ahhoz, hogy az inkasszó iroda akcióba lépjen, a károsult félnek el kell küldenie a fuvarokkal kapcsolatos dokumentumokat a TimoCom-nak. Ezek a következők: a vállalt fuvar számlája, CMR / fuvarlevél, fizetési felszólítás. Anders hozzáteszi: „Jó érzés kitölteni a inkasszó nyomtatványt, hiszen az ember tudja ilyenkor, hogy valami biztos történni fog és vigasztalódik azzal is, hogy nem kell többet a nemfizető partnerrel beszélni. Hiszen ezzel rengeteg időt lehet elvszeíteni, ami nem tesz jót az üzletnek.“ A kitöltendő inkasszó-megbízási űrlap megtalálható a www.timocom.hu oldalon. Navigáljunk a "Biztonság" fülre, majd baloldalt a TC Cash Care menüpont alatt PDF formátumban le is tölthetjük! Vagy a jobb felső sarokban található keresőmezőbe írjuk be: inkasszó. A megbízás során a TimoCom és a károsult ügyfél között folyamatos az információcsere.


Jó ár-érték arány

Patrick Andres-nek pozitív tapasztalatai vannak: „A TimoCom inkasszó szolgáltatását közel tökéletesnek találom. A sikeres ügyek száma magas, az inkasszó osztállyal történő kommunikáció kitűnő és az ezért az árért kapott szolgáltatás mind hazai, mind nemzetközi szinten megfelelő.“ Így számol a TimoCom egy inkasszó-megbízás díja 12,50 Euro. Amennyiben a követelés-behajtás sikerrel zárul - 2010-ben a beérkezett ügyek 85,5%-a volt sikeres - akkor a TimoCom sikerdíjat számol fel a feldolgozási díj mellé. A sikerdíj a hatályban lévő ügyvédi szolgáltatások díjazásáról szóló törvénynek megfelel (Rechtsanwaltsvergütungsgesetz - RVG), melyről az alábbi oldalon tájékozódhat: http://www.timocom.net/go/fees.pdf.


Mit tehetünk a nem megbízható üzleti partnerekkel?
Patrick Andres számára fontos, hogy a TimoCom a saját maga által létrehozott TC Secure biztonsági hálózattal igyekszik ügyfeleit védeni. A www.timocom.hu weboldalon a "Biztonság" fül alatt számos tanács, tipp található. A cél az, hogy minél hamarabb kiszűrjük a nemfizetőket. Ha szállítmányozási-fuvarozási cégről van szó, akkor alapvető szabály, hogy be tudjuk azonosítani a partnerünket. Ellenőrizni kell, hogy a megadott faxszám, e-mail cím, amiről a megbízást kaptuk, érvényes-e, illetve tényleg a megbízóhoz tartozik. Bonitás vizsgálatot is kérhetünk a cégről, többek között a Creditreform tud ebben segíteni. A német www.handelsregister.de, illetve a magyar www.e-cegjegyzek.hu weboldalon tájékozódhatunk, hogy üzletfelünk adatai a valóságnak megfelelnek vagy sem. Ez csak néhány megelőző intézkedés annak érdekében, hogy üzletfelünket megismerjük. A TimoCom Assist forródrótja is rendelkezésre áll ilyen jellegű információszerzésre. Hétköznap 8:00 és 16:30 között az alábbi telefonszámon tájékozódhat +36 22 51 59 50 . Itt munkatársunk tud Önnek segíteni, többek között azzal, hogy a gyanús ügyfél adatait a TimoCom saját adatbázisában kikeresi és egyezteti.

Habár Patrick Andres megfogadja a tanácsokat, még így is találkozhat tisztességtelen ügyfelekkel. Így nyilatkozik: „100%-os tudás soha nem létezik, azonban a TimoCom inkasszó szolgáltatásának köszönhetően, a legtöbb ügylet sikeresen zárul. Így ezt a szolgáltatást szívesen ajánlom mindnekinek”.

Sajtókapcsolat

Communications

TimoCom Soft- und Hardware GmbH

Bessemerstr. 2-4

DE-40699 Erkrath

+36 22 51 59 50
+49 211 88 26 59 24

Transzportlexikon – Fuvarozással kapcsolatos fogalmak, kifejezések

Elfogadom, hogy ez az oldal használja a sütiket (Cookies) elemzés, személyes tartalom és reklámok céljából.