TIMOCOM 27.04.2021
4

Az ügyfeleknél a kormány: végfelhasználókból az intelligens alkalmazások aktív résztvevői

Így kerül az evolúciós szoftverfejlesztés a logisztikába

Az evolúciós szoftverfejlesztés aktív résztvevőkké teszi a végfelhasználókat

A versenyképesség fenntartásához innovációkra van szükség. Az innovációk ösztönzéséhez új utakon kell elindulni. Az egyik ilyen út az evolúciós szoftverfejlesztés, amely a kezdetektől fogva bevonja az ügyfeleket. Blogbejegyzésünkből megtudhatja, hogy ez miért nemcsak egy trend, hanem a TIMOCOM életének alapvető részévé válik.

A siker kulcsa az ügyfélkapcsolatok és az innovációs képesség

Már rég elmúltak azok az idők, amikor mindenki a saját szobájába visszavonulva dolgozott. Az ügyfelek ma már nem csupán úgynevezett végfelhasználók, akiknek egy terméket átadunk annak legyártása után.

Elvárják, hogy beleszólásuk és választási lehetőségük legyen. Ez a müzlikeverékekre és a hétköznapi munkavégzéshez használt szoftverekre egyaránt érvényes.

Az Accenture vállalati tanácsadó egyik friss tanulmánya szerint a jövőben a siker attól függ, hogy a vállalatoknak sikerül-e aktív résztvevőkké alakítaniuk a célközönségüket. Fel kell kérni a munkatársakat, ügyfeleket, partnereket és a nyilvánosságot, hogy mindenki vegyen részt a folyamatok alakulásában. Ezenkívül a vezetők 72 százaléka szerint az innovációk fejlesztésének a vállalati DNS részét kell képeznie. Két tényező, az innovációs képesség és az ügyfélenergia képezi az olyan trendek alapját, mint a személyre szabott, digitális élmények, az intelligens alkalmazások fejlesztése, az intelligens algoritmusok vagy a robotika.

Tesztelje itt ingyenesen

Egy szoftver csak a felhasználói visszajelzésektől lesz felhasználóbarát

A TIMOCOM modern fuvarozástechnológiai vállalatként már valamennyi tevékenységében meghonosította ezt a megközelítést, hiszen ha nincs együttműködés a felhasználókkal, nem készülhetnek felhasználóbarát és hatékony szoftverek.

„A TIMOCOM Marketplace további optimalizálása és jövőképessége érdekében sokféle rendelkezésre álló lehetőséget és csatornát használunk.” – árulta el Michelle Jonas, a TIMOCOM stratégiai termékmenedzsere. Ennek megfelelően például korábban nemzetközi workshopokat tartottunk az ügyfelek részvételével. A workshopokon nemcsak az ügyfelek visszajelzésein volt a hangsúly, hanem a logisztikai és fuvarozási ágazatnak szóló lehetséges megoldások együttes kidolgozásán is. Az új ötleteket és az ügyfelek igényeit prioritástól függően rendszeresen beépítjük a TIMOCOM éves szoftverfejlesztési tervébe.

Az innováció alapja a fokozatos szoftverfejlesztés

A TIMOCOM egy felhasználói csoport keretében rendszeres együttműködést folytat a felhasználókkal annak érdekében, hogy megismerje az igényeket, megvitassák az új ötleteket és bemutassák a prototípusokat. Ez utóbbi alatt a Smart Logistics System alkalmazás vagy rendszer alapfunkcióit értjük. Ily módon közvetlenül bevonhatók az ügyfelek tapasztalatai a fejlesztésbe. A termékkoncepciókat fokozatosan – evolúciós módon – fejlesztik és optimalizálják mindaddig, amíg nem teljesülnek a felhasználói igények. „Az ügyfelek korai szakaszban történő bevonásával gyorsan kipróbálhatjuk az ötleteket. Olyan is előfordul, hogy együtt jövünk rá arra, hogy egy ötletet át kell gondolnunk.” – mondta el Katharina Wittenberg, a TIMOCOM felhasználói igényeket kutató munkatársa.

A TIMOCOM felhasználói csoportja együttműködési platformot alkot

Csak nemrégiben vették górcső alá a megfelelő logisztikai szolgáltatók vagy gyártó és kereskedelmi megrendelők keresését a felhasználói csoporton belül. Az eredmény: a TIMOCOM még idén bevezeti a felhasználók igényeihez igazított, rugalmas vállalatkeresőt. Ugyancsak bevezetésre kerülnek az új céges profilok, melyek közösségi oldalakról ismertekhez hasonló részletes és mutatós profiljaikkal hasonló minőségűek azokhoz.

A TIMOCOM felhasználói is érezhetik egy ilyen kezdeményezés közvetlen előnyeit. Oliver Brenner, a Group7 AG munkatársa így vélekedik: „Alapvetően a felhasználóval kapcsolatos újítások híve vagyok, így egyértelmű volt számomra, hogy részt veszek benne. Elvégre a mi érdekünket szolgálja.” – Brenner a jövőbeli tesztekben is szeretne részt venni: „Ha valami nem úgy működik, ahogy szeretnénk, csak az fogalmazhat meg kritikát, aki részt vett a kialakításában, és tenni szeretne valamit az ügy érdekében. Minden saját magunkkal kezdődik.”

Christian Mainhardt, a Donau-Speditions-Gesellschaft Kiessling mbH & Co. KG munkatársa, úgy gondolja, hogy a felhasználói csoportban való részvétel esély arra, hogy a TIMOCOM rendszerét a saját és az ágazata igényeihez igazíthassa: „Örülök, hogy részt vehetek a termékfejlesztésekben, amelyekből a TIMOCOM valamennyi felhasználója profitálhat.”

Elterjedt a felhasználók bevonása – szívesen látják az aktív részvevőket

A gyakorlat igazolta az Accenture felmérésének eredményeit. Az innovációk használata a TIMOCOM vállalati kultúrájának fontos része. Ehhez elengedhetetlen a felhasználók aktív részvétele, hiszen ők azok, akik nap mint nap használják a TIMOCOM rendszerét.

„A sikeres termékek kulcsa most és a jövőben is az, hogy ismerjük ügyfeleink tényleges (nem pedig csak feltételezett) igényeit. Az eddigi beszélgetésekből és tesztelési tevékenységből sokat tanultunk – megtudtuk, hogy valamit hogyan csinálnak, vagy éppen hogyan nem csinálnak.” – összegezte Michelle Jonas, a TIMOCOM stratégiai termékmenedzsere.

 

Ha Ön is szeretne bepillantani és aktívan részt venni a munkánkban, forduljon hozzánk bátran.

Tovább a felhasználói csoporthoz

Legyen bennfentes az ágazatban

Rendszeresen releváns cikkeket, értékes szakértői értekezéseket és exkluzív felhasználói jelentéseket kaphat tőlünk.

 

Feliratkozás a hírlevélre

Fel