TIMOCOM 15.10.2021
4

Digitalizáció a logisztikában

Adatvédelem és adatszuverenitás a TIMOCOM vállalatnál

A TIMOCOM fuvarozástechnológiai vállalatnál az adatbiztonság áll a középpontban

 

Az adatok jelentik digitális világunk alfáját és ómegáját. Felbecsülhetetlen az a kényelem, és legfőképpen az a számtalan hozzáadott érték, amit általa kapunk. 2020 óriási katalizátora volt az ilyen adatvezérelt információk terjedésének. Az adatok a logisztikának is szerves részét képezik, és többek között biztosítják a szolgáltatási ígéretek betartását, az üzleti kapcsolatok kialakítását és a szállítási láncok zökkenőmentes működését. Mindebben központi szerepet kap az adatbiztonság – bizonyára nem minden vállalat esetében, de a TIMOCOM számára ez magától értetődik.

 

A legtöbb ipari és kereskedelmi  vállalat számára döntő fontosságú a minőség, a szolgáltatás és a határidők betartása. Ezek az ügyfélélmény alapvető részei, és nem véletlenül élveznek kiemelt prioritást. Az adatok jelentik azt az alapot, amelyre a szolgáltatási ígéretek és a minőségbiztosítás épül. A TIMOCOM Smart Logistics Systemén keresztül is sok adat gyűlik össze. A vállalat saját biztonsági hálót fejlesztett ki azért, hogy a lehető legnagyobb védelmet nyújthassuk valamennyi ügyfelünknek. A fuvarozástechnológiai vállalat ide sorolja informatikai szempontból az adatbiztonságot,  valamint a GDPR értelmében a személyes adatok védelmét. Ennek érdekében a cég technikai és szervezeti intézkedéseket (úgynevezett „TOM-okat”) vezetett be, mivel a német IT-szolgáltató úgy véli, hogy az adatbiztonság és az adatszuverenitás a hosszú távú és sikeres üzleti kapcsolathoz szükséges alap.

Adatbiztonság: „Hosted in Germany”

„Különösen körültekintően bánunk adataival” – magyarázza Marco Haack, a TIMOCOM informatikai infrastruktúráért és szoltáltatásaiért felelős igazgatója. „Ezért használhatja a TIMOCOM a „Hosted in Germany“ minőségi tanúsítványt.” Felhasználóink adatait Németországban tárolják, és így a német jog érvényes rájuk – mindenekelőtt a német adatvédelmi jogszabály, amely Európa egyik legszigorúbb adatvédelmi jogszabálya.”

Ennek alapját az Európai Unió adatvédelmi rendelete (GDPR) képezi. A konkrét információk vagy üzleti kapcsolatok mindenkor a TIMOCOM ügyfeleinek egyéni felelőssége és szuverenitása marad.

Korszerű infrastruktúra a nagyobb biztonság érdekében

A TIMOCOM biztonsági hálóját folyamatosan frissítjük, korszerűsítjük és fejlesztjük. Az ügyfelek és üzleti kapcsolataik biztonsága érdekében a vállalat következetesen a legmodernebb szoftverekbe és hardverekbe fektet be. A cég jelenleg két, helyileg elkülönített, független számítógépes központot üzemeltet, átfogó ISO/ IEC 27001 tanúsítvánnyal, nagy teljesítményű tűzfalakkal, többszintű vírusvédelmi rendszerekkel és biztonságosan kódolt SSL-kapcsolatokkal, mivel a rendszer biztonsága és védelme rendkívüli prioritást élvez. Ugyanez érvényes üzemzavar esetére is: a párhuzamos biztonsági rendszereknek köszönhetően a szerverek 99,85 százalékban elérhetőek, így a Smart Logistics System váratlan üzemzavarok esetén is a megszokott minőségben működhet tovább. Mindezek biztosítása érdekében a TIMOCOM sok energiát fektet az infrastruktúráért és biztonságért  felelős saját csapata, valamint a külső szolgáltatók által végzett biztonsági ellenőrzésekbe.

Biztonságos hozzáférés a rendszerhez

A Smart Logistics System felhasználójaként a  TIMOCOM minden ügyfele kap egy személyes biztonsági hozzáférést egy egyedi biztonsági kóddal együtt. A szolgáltató így biztosítja, hogy csak az arra jogosult személyek férjenek hozzá a rendszerhez, függetlenül attól, hogy erre asztali alkalmazáson, applikáción vagy interfészen keresztül kerül sor.

Hozzáadott értékek az irányítás elvesztése nélkül – az ügyfelek adatai a TIMOCOM vállalatnál

A TIMOCOM egy semleges digitális szolgáltató, amely lehetővé teszi a kommunikációt ügyfelei és azok jelenlegi és jövőbeli üzleti partnerei között. Ha az ügyfelek pl. fuvarajánlatot  tesznek közzé a fuvarok alkalmazásban, azt a rendszer összes további tagjával megosztjuk. Alternatívaként az ügyfelek egyedi címzetti köröket is meghatározhatnak. Ez különösen a versenyérzékeny megbízások esetében jelent további védelmet. Amikor pedig az ügyfelek fuvarmegbízást adnak, az kizárólag a megbízást adó fél, a TIMOCOM és a címzett számára látható. A vállalat az összes többi, nem jogosult felhasználótól megvédi ügyfeleit – függetlenül attól, hogy ezeket az adatokat egy alkalmazáson, egy interfészen vagy egy mobileszközön keresztül továbbították. 

Partner, akire számíthat

Különösen az ipari és kereskedelmi vállalatok aggódnak gyakran az ügyféladatok vagy üzleti adataik jogosulatlan felhasználása miatt. Ugyanakkor sok vállalat esetében erős a törekvés arra, hogy a szolgáltatási ígéretükkel összhangban korszerűsítsék és optimalizálják saját rendszereiket. Ehhez olyan partnerekre van szükségük, akik „meghosszabbított karként” képesek megfelelni a minőségi követelményeknek, egyúttal hozzáadott értéket is kínálnak. Hiszen pl. csak azok tudják kiszámítani az ETA-kat (várható érkezési idő), reagálni az előre nem látható eseményekre, és betartani a szállítási határidőket, akik pl. megosztják a pozícióadataikat. A rövid távú rendelési csúcsidőszakok is hatékonyabban kezelhetők, ha az adatok gyorsan és egyszerűen továbbíthatók a potenciális partnerek felé. De mit ér a gyorsaság és a minőség megfelelő adatvédelem nélkül?

Digitális világunkban az adatok minden eddiginél jobban a vállalkozás sikerének mozgatórugóinak és garanciáinak tekinthetők. Különösen az ipari és kereskedelmi vállalatok számára fontos azonban, hogy a sok nemzetközi szolgáltató mindenkor biztosítsa számukra az adatvédelmet és az adatszuverenitást. A TIMOCOM Smart Logistics System segítségével Ön most és a jövőben is biztosra mehet.

 

Legyen bennfentes az ágazatban

Rendszeresen releváns cikkeket, értékes szakértői értekezéseket és exkluzív felhasználói jelentéseket kaphat tőlünk.

 

Feliratkozás a hírlevélre

Fel