Digitális logisztika – a következő szint
Egy dán startup a supply chainről supply flow-ra vált

A logisztika akkor ideális, ha
minden gördülékenyen zajlik, hiszen csakis akkor ideális minden centiméteren az
idő- és térkihasználtság a supply chainen belül. Annak érdekében, hogy ez
sikerüljön, nemcsak arra van szükség, hogy a szolgáltatás egyes elemei –
például a szállítás, az átcsomagolás vagy a raktárlogisztika – megfelelően
kapcsolódjanak egymáshoz, éppen olyan fontos az is, hogy a folyamatokat a
vállalaton túlmutatóan is átfogóan tudjuk megtervezni, irányítani és
ellenőrizni. Valós időben A lehető legátláthatóbb módon.
Az
innovatív megoldásoknak korlátai vannak. A logisztika korlátai pedig gyakran a
folyamatláncon belül található következő partnernél rejlenek. Másik telematikai
rendszer, eltérő szabványok, másféle információs logika: ilyenkor hatékonyak
lehetnek az olyan kapcsolódási felületek, amelyek összekötik a vállalatokat
szétválasztó és az adat-, ill. információáramlást megakasztó területeket. A dán
startup a sokszereplős supply chaintől a supply flow – a felhasználó számára
hatékonyságot növelő módon egyetlen rendszerben összefutó, akadálytalan adat-
és szolgáltatásáramlás – felé vezető út alapvető feltételeit teremti meg.
Az összes megoldás egyetlen
rendszerben
Egy
ilyen rendszerben megtalálható az optimális együttműködést biztosító valamennyi
megoldás, például a szállítás- és az időablak-menedzsment, a küldemény nyomon
követése vagy a megbízások kezelése területén. Az összes lehetőség egyetlen
felületen: A rendszer felhasználói korlátlanul hozzáférhetnek a folyamatokat
vagy akár új üzleti modellt lehetővé tevő és segítő digitális alkalmazásokhoz.
Innováció mint szolgáltatás: Minden eddiginél egyszerűbb és biztonságosabb az
új logisztikai koncepciók megvalósítása. Minden eddiginél intelligensebben
optimalizálható a logisztikai folyamatok minősége.
Európa
első ilyen jellegű szolgáltatása, a TIMOCOM Smart Logistics Systeme a
gyakorlatban a szárnyaikat próbálgató logisztikai startupok számára is
biztosítja a supply flowhoz szükséges tökéletes infrastruktúrát. Használatával
már induláskor a piacon fellelhető valamennyi általános logisztikai IT-megoldás
– többek között jelenleg több mint 240 telematikai rendszer – elérhető a
rendszerből. Ezenkívül a rendszeren keresztül a hálózathoz kapcsolódó több mint
43 000 vállalat 130 000 felhasználójával lehet felvenni a kapcsolatot
és hálózatot építeni. Aki erre a rendszerre alapozza a folyamatait, az a teljes
supply chain mentén átlátja azokat.
A
például a tárolóeszközök cseréjéhez kapcsolódó összetett logisztikai feladatok
kiválóan szemléltetik, hogy mire is használhatók általában az ilyen rendszerek.
Csere, nyomon követés, kezelés: a tárolóeszközök minden lépése digitálisan és
valós időben leképezhető a rendszer segítségével az adott Smart App
használatával. A felhasználók így folyamatosan értesülhetnek a tárolóeszközök
hollétéről és állományáról, valamint a cserepartnerről.
Még több flow – az 5G
mobiltechnológiával
Az
olyan vállalatok, mint a 2018-ban alapított dán myPallet startup, pontosan ezt
teszik: olyan alkalmazást fejlesztettek, amellyel a tárolóeszközök mozgása és
állománya egy helyről és valós időben kezelhető. „A felhasználók így
folyamatosan értesülnek a tárolóeszközök hollétéről és állományáról, valamint a
cserepartnerről.” – árulta el Søren Finseth és Søren Madsen, a myPallet két
alapítója. A megoldással természetesen a vállalatok a saját használatukban lévő
tárolóeszközöket is kezelhetik. A myPallet megoldásának lelkes felhasználói
közé tartozik már többek között a Blue Water Shipping, a Fogtmann Logistik, a
Prime Cargo, a FairTrans, az Alpi Dänemark és az Aarstiderne is.
A supply chain folyamatok várhatóan még gördülékenyebbé válnak az 5G mobiltechnológia németországi bevezetésével: a nagyobb adatmennyiség gyorsabb átvitelével a például a tárolóeszközök nyomon követésével kapcsolatos információk még gyorsabban rögzíthetők. Kiválóak tehát a supply flowhoz szükséges feltételek.