Találja meg a megfelelő szállításirányítási rendszert

Megfelelő TMS esetén az interfészfunkciók további lehetőségeket biztosítanak. Olvassa el, hogy milyen követelményeket érdemes figyelembe venni.

Megosztás itt:
23.06.2020
Számomra melyik TMS a megfelelő?

Így találhatja meg a megfelelő szállításirányítási rendszert

A megfelelő TMS kiválasztásához a vállalatok folyamatokkal szemben támasztott követelményei a fontosak. Az interfészfunkciók további lehetőségeket biztosítanak.

 

Nagy ráfordításokkal jár és gyakran stresszes megtervezni, majd megszervezni a szállítást. Általában nem nyílegyenesen érjük el a kitűzött célt, hanem számtalan különböző kihívás és kiszámíthatatlan esemény keresztezi utunkat. Ez nem csoda, hiszen minden egyes fuvar más: más a rakomány típusa és mérete, a jármű tulajdonságai, a be- és kirakodásra vonatkozó korlátozások, a gépjárművezetők, valamint a küldő- és fogadóállomások közötti kommunikáció. Annak érdekében, hogy minden zökkenőmentes legyen, az ügyintézőnek erős idegekkel, hetedik érzékkel – és egy szállításirányítási rendszerrel kell rendelkeznie.

Az interfész használatával idő- és költséghatékonyan végrehajthatók a logisztikai folyamatok. Így például a fuvarbörzék, a telematikai rendszerek, valamint az üzleti partnerek bekapcsolódhatnak a napi folyamatokba, és gond nélkül továbbíthatók a releváns adatok.
Megosztás itt:

A szállításirányítási rendszerek (TMS) segítik az ügyintéző napi munkavégzését. Lejárt már a napi fuvarok lehető leghatékonyabb megszervezését célzó hatalmas táblák és a saját készítésű táblázatok ideje. Ezen kívül a koronavírushoz hasonló időszakokban a manuális folyamatok, pl. a papír alapú dokumentumok személyes átadása az egyes részlegek között szinte lehetetlen, különösen akkor, ha az alkalmazottak otthonról dolgoznak. A digitalizáció már beköltözött bizonyos mértékben a fuvarozók és logisztikai szolgáltatók irodáiba, de csak akkor működik jól, ha a vállalatok olyan szoftvert használnak, amely teljes egészében illeszkedik az igényeikhez.

Egy TMS beszerzése előtt meg kell határozni a követelményeket

Azoknak a vállalatoknak, amelyek TMS-t szeretnének vásárolni, mindenképpen rendkívül konkrétan át kell gondolniuk, hogyan is működnek a saját vállalaton belüli folyamataik. Számos TMS meghatározott rakománytípusokra specializálódott, vagy csak alapfunkciókat biztosít. Aki tehát közúti teljesrakomány-szállítási szolgáltatást végez, annak nem olyan programra van szüksége, amit főként gyűjtőárura optimalizáltak, és amely a teljes rakományhoz csak az alapfunkciókat biztosítja.

Vonja be az alkalmazottakat

A program kiválasztásában nagy segítséget jelentenek az alkalmazottak, a folyamatokat ugyanis csak az ő segítségükkel lehet sikeresen átalakítani. Fontos, hogy időben bevonja az alkalmazottakat a projektbe – ideális esetben már a szoftver kiválasztásakor. Ez az alapfeltétele annak, hogy a munkatársak elfogadják a napi munkamenet észszerű változtatásait. Végső soron az alkalmazottak fogják használni a programot.

 

Meg kell határozni a lényeges funkciókat

Következő lépésként arra a kérdésre kell választ adni, hogy milyen funkciókra van szükség a napi munkavégzéshez. Előre is tekinthet: nemcsak a jelenleg szükséges funkciókat érdemes feljegyezni, hanem azokat is, amelyek a fejlődéshez szükségesek lehetnek. Ebben segítségére lehet egy munkaterv. A tervben nemcsak a szállítás menetét meghatározó folyamatokat lehet rögzíteni; az adatokat a TMS-szolgáltató kiválasztásához is fel lehet használni. Amennyiben ugyanis egy adott szoftvergyártó kínálatából hiányoznak az Ön számára fontos funkciók, az a szolgáltató máris kieshet a körből.

 

Ügyeljen az interfészekre

A TMS sem a folyamatlánc minden egyes lépését ismerő ezermester. Éppen ezért a vállalati struktúrától és a megrendelés beérkezésétől a könyvelésig és a számla kiállításáig terjedő folyamatirányítástól függően gyakran nagyon fontos, hogy a program megfelelően összekapcsolódhasson más szoftverekkel és rendszerekkel. Azoknak a fuvarozóknak és logisztikai szolgáltatóknak, akik pl. ERP-rendszerrel dolgoznak, fontos, hogy tudjanak kapcsolódni ahhoz, hogy automatikusan mindkét irányba továbbíthassák az olyan lényeges információkat, mint a törzsadatok és a megrendelések sorszámai. Ezzel nemcsak egy hibaforrás kerülhető el, de az is biztosítható, hogy ne kelljen kétszer elvégezni ugyanazokat a feladatokat, így az ügyintéző a megbízások optimális elosztására összpontosíthat.

 

Automatizált kapcsolódás harmadik felekhez

Az interfészekre nem csak a vállalaton belüli backoffice programokhoz van szükség. Annak érdekében, hogy azt ügyintézők a lehető leghatékonyabban teljesíthessék a digitálisan végezhető feladatokat, további interfészekre van szükség.  

 

Az interfész-technológiát az Application Programming Interface (API) alkalmazásprogramozási felület biztosítja. Ez a felület gondoskodik a programok egymás közötti adatcseréjéről, és pontosan értelmezni is tudja azokat.

 

A TIMOCOM Smart Logistics System  segítségével a felhasználók egy interfészen keresztül egyszerűen, biztonságosan és gyorsan hozzáférhetnek sok más alkalmazáshoz.  Ezekhez az alkalmazásokhoz tartozik pl. a naponta akár 750 000 fuvar- és raktérajánlatot felsorakoztató fuvarbörze, valamint olyan eszközök és funkciók, amelyekkel digitálisan vezérelhetők és nyomon követhetők a közúti szállítási megbízások. Az interfész használatával idő- és költséghatékonyan végrehajthatók a logisztikai folyamatok

 

 

 

Fel

Hozzájárulok, hogy az oldal elemzésekhez, személyre szabott tartalmakhoz és hirdetésekhez sütiket használjon. Tudjon meg többet