TIMOCOM 25.11.2024
3

Új, környezetbarát hűtési eljárással szállíthatók kényes áruk hőség idején

None-Stock-Advanced Technology Concept_ Big White Semi-Truck with Cargo Trailer Drives on the Road is Transformed with Graphics

Új, környezetbarát hűtési eljárással szállíthatók kényes áruk hőség idején

 

A DODO okoslogisztikai megoldása segíti a raktér hőmérsékletének alacsonyan tartását.

 

Magyarország lakóinak 72 százaléka városokban él, és 69,7 százaléka szokott rendszeresen online vásárolni. A megrendelt termékeket pedig a(z idén ismét megtapasztalt( tartós hőhullámok idején is ki kell szállítani. Gyakran hőségnek leginkább kitett városi környezetben. Ezt a feladatot segíti a szállításra szakosodott DODO innovatív megoldása, amellyel fenntarthatóbb módon hűthető a raktér.

 

Miért fontos felkészülni a hőségre a logisztikában és a szállítmányozásban?

 

A klímaváltozás következményeként egyrészt az időjárás egyre szélsőségesebb kilengéseket produkál, másrészt a nyarak egyre forróbbak. A nyári hőhullámok is egyre tovább tartanak.

 

Az 1901 óta Magyarországon mért értékek szerint 24,53°C-os átlaghőmérsékletével 2024 júliusa volt a legmelegebb. 3 fokkal haladta meg az 1991 és 2020 között mért júliusi átlagot. Ráadásul idén júliusban volt az eddigi leghosszabb, legintenzívebb olyan időszak, amely a legmagasabb hőmérsékleti értékekkel járt. Tavaly pedig szeptemberben folytatódott a nyári időjárás, és egészen októberig kitolódott a kánikula.

 

A hőség fokozottan sújtja a nagyvárosokat. Ennek oka az, hogy az utak és házak építéséhez használt burkolóanyagok jóval több hősugárzást nyelnek el, mint a természetes felszín. A hőhullámok új kihívások elé állította a hűtött áruk kiszállítását.

 

Hogyan biztosítható, hogy ne romoljon meg az áru?

 

A hűtött és fagyasztott élelmiszerek, illetve gyógyszerek kézbesítésekor a hűtési lánc fenntartása a hőmérsékleti paraméter és útvonaladatok előrejelzésével, valós idejű nyomon követésével és elemzésével biztosítható az okoslogisztikai megoldásokra specializálódott DODO szakértői szerint. Ehhez az átlagosnál is több tényező egyidejű figyelembevételére és nyomon követésére van szükség.

 

Az utolsó kilométeres, aznapi, városi kiszállításra specializálódott DODO ennek érdekében olyan innovatív megoldásokat alkalmaz, amelyek lehetővé teszik a külső hőmérséklet, a várható szállítási idő, a közúti forgalmi információk és az egyes termékek hűtési igényének megfelelő kapacitások előrejelzését és ezek folyamatos, valósi idejű nyomon követését.

 

Saját fejlesztésű, adatvezérelt platformjuk segítségével garantálni tudják, hogy a hosszan tartó, extrém hőhullámok esetén is biztosítva legyen a raktér hűtött, illetve fagyasztott áruk szállításához optimális hőmérséklete. A futárok a különböző árucikkek átvételekor és kézbesítésekor is megmérik az áru hőmérsékletét. Ez nemcsak a hűtési lánc fenntartása miatt fontos, hanem azért is, mert az így nyert információk az adatelemzés fejlesztését is segítik.

 

A DODO ráadásul az elmúlt időszakban egy közel 40 millió forintos beruházással csökkentette a szállítás során alkalmazott hűtési eljárások ökolábnyomát. A szárazjég használatát felváltó fejlesztés speciális, mélyfagyasztott „Delta T” hűtőegységekkel, éves szinten legalább 150 tonnával csökkenti a hőmérséklet alacsonyan tartásával járó szén-dioxid-kibocsátást.

 

„Legújabb fejlesztésünknek köszönhetően az év legmelegebb időszakában is környezetbarát módon, a korábbinál is alacsonyabb ökolábnyommal tudjuk biztosítani tudjuk a hűtési lánc fenntartását, így futárjaink minden esetben a megfelelő hőmérsékleten kézbesítik a különböző árucikkeket, legyen szó akár fagyasztott élelmiszerekről, akár gyógyszerekről” – nyilatkozta az innovációról Lukáš Gold, a DODO magyarországi vezérigazgatója.

 

Dióhéjban a DODO startupról

 

A DODO egy technológia-vezérelt logisztikai vállalat. 2015-ben alapították, és azóta gyorsan terjeszkedett Európában, főként B2B (üzleti ügyfeleknek – nyújtott) szállítási megoldásokat kínálva az e-kereskedelem, a kiskereskedelem és az élelmiszeripar számára.

 

A DODO jelenleg hét európai országban – Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Németországban, Lengyelországban és Bulgáriában – működik, és évente több mint 4 millió kiszállítást végez.

 

A fenntarthatóság a cég egyik fontos célja. A vállalat elektromos járműveket, elektromos bicikliket, és kísérleti jelleggel hidrogénhajtású járműveket is használ, hogy szállításaikat minél környezetbarátabbá tegyék. Emellett folyamatosan kutatnak új, innovatív szállítási módszerek után.

Legyen bennfentes az ágazatban

Rendszeresen releváns cikkeket, értékes szakértői értekezéseket és exkluzív felhasználói jelentéseket kaphat tőlünk.

 

Feliratkozás a hírlevélre

Fel