Logisztikai ismeretek 12.01.2021
3

A nem teljesítő fizetők kezelése

A Mega Pol Trans is a TIMOCOM Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatását választja

Eliza Wyrwich a pilai székhelyű Mega Pol Trans könyvelési, számlázási és inkasszó osztályának munkatársa, és a kifizetetlen szám

Ha letelt a fizetési határidő, és a helyzet tisztázására irányuló összes erőfeszítés sikertelennek bizonyult, egy  Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltató segítséget nyújthat a pénz behajtásában. A lengyelországi Mega Pol Trans fuvarozóvállalat ilyen esetben a TIMOCOM – akár az esetek 90 százalékában sikeresen működő –  Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatását veszi igénybe.

Teljesített fuvarok, nem teljesítő fizetők

A Mega Pol Trans különböző viszonylatokat szolgál ki Európa-szerte: fuvaroz Magyarországra, Németországba, Olaszországba, Belgiumba, Hollandiába és Csehországba – a fuvarmegbízástól függően. Sokféle útvonalon közlekednek tehát, sok a megrendelőjük is, ennek megfelelően nagyobb a valószínűsége annak is, hogy valaki elmulasztja kifizetni a számlát.

Az elmaradó kifizetés általánosságban nagy problémát jelenthet a fuvarozó- és logisztikai vállalatoknak: a működési költségek magasak, és ha sokasodnak a nem fizető ügyfelek, pénzügyi veszteség keletkezhet, a legrosszabb esetben pedig csődbe mehet a vállalat.

Eliza Wyrwich a pilai székhelyű Mega Pol Trans könyvelési, számlázási és inkasszó osztályának munkatársa, ő kezeli a kifizetetlen számlákat. „Fuvarszolgáltatás teljesítése esetén általában abból indulunk ki, hogy az áru kézbesítése után a fizetés is beérkezik a kialkudott és amúgy is nagyon hosszú fizetési határidőn belül. De ez nem mindig van így”, mondja Wyrwich.

A kint lévő követelések tisztázása

A szállítmányozó a jó üzleti kapcsolatok szellemében folytat párbeszédet a megrendelőkkel. „Először felhívjuk őket, és e-mailben kérjük a fizetendő számla rendezését.” Ha ez nem segít, és a követelés vitathatatlan, a TIMOCOM Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatását veszik igénybe. „Nagy tapasztalatunk van a TIMCOM vállalattal folytatott együttműködésben, ugyanis vannak olyan hónapok, amikor több Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatás-megbízást is adunk a TIMOCOM vállalatnak.”

Wyrwich számára ez kalkuláció kérdése. „Ha az összeg túl magas, és az eset peres eljárás mellőzésével tisztázható, megéri élni ezzel a lehetőséggel.” Egy adósság bírósági úton történő követelését mindig alaposan mérlegelni kell, mert az nem kevés pénzbe kerül, és gyakran nagyon sokáig tart. Különösen a nemzetközi üzleti kapcsolatok esetében rejthet számos akadályt ez a megoldás.

Következetes segítség a ki nem fizetett számlák esetében

Ilyenkor segíthet a TIMOCOM Nemzetközi Követeléskezelő Szolgáltatása. Alexander Oebel ügyvéd, Director Debt Collection & Legal Affairs és csapata 27 nyelven biztosítja a szolgáltatást. A részleg munkatársai felveszik a kapcsolatot az adóssal, és semleges félként vizsgálják ki a tényállást. Szoros kapcsolatot tartanak a hitelezővel, így az közvetlenül láthatja, hol tart az ügy. A gyors cselekvés, egy nagy nemzetközi információs bázishoz való hozzáférés és a TIMOCOM Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatás osztályának tapasztalata lehetővé teszi, hogy vagy haladéktalanul be lehessen hajtani a követelést, vagy ha ez az út nem járható, meg lehessen határozni a legjobb eljárást. „Nagyra értékeljük ezt a szolgáltatást, mert a sikeres behajtások aránya közel 90 százalék.” – nyilatkozta Wyrwich.

„Ezzel időt és pénzt takarítunk meg. Ha alacsony összegről van szó, akkor annál inkább az az érdekünk, hogy ne generáljunk további költségeket. A TIMOCOM Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatása nem drága, ezért optimális módja a követeléskezelés kiszervezésének. Ez jelentős segítség a követelés behajtásához, vagy ahhoz, hogy információt szerezzünk arra vonatkozóan, hogy egyáltalán van-e esélyünk hozzájutni a nekünk járó összeghez.” – árulta el Wyrwich.

 

Ha Ön is egyszerű megoldásra vágyik a kifizetetlen számlák kezeléséhez, a TIMOCOM Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatása készséggel áll rendelkezésére.

Tájékozódjon most a Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatásról!

 

A következők is érdekesek lehetnek az Ön számára:

A hét leggyakoribb kérdés a logisztikában a Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatással kapcsolatban

A Smart Logistics a legerősebb költségcsökkentő és növekedést biztosító tényező

 

Keywords:

Legyen bennfentes az ágazatban

Rendszeresen releváns cikkeket, értékes szakértői értekezéseket és exkluzív felhasználói jelentéseket kaphat tőlünk.

 

Feliratkozás a hírlevélre

Fel