Időkapus rakodási rendszert vezet be a Cemix az egyik üzemében
célja az állásidő elkerülése lerakodásnál és felrakodásnál
A Cemix építőanyag-gyártó vállalat időkapus rakodási rendszert vezet be 200 millió forintos beruházással. A logisztikai megoldást először a Pest megyei Bugyi községben működő üzemben, azután a tervek szerint az év végéig a veszprémi és a debreceni üzemében is alkalmazzák.
Az előzetes becslések szerint az időkapus rakodási rendszer csúcsidőszakban (a korábbi 1400-1500 tonnával szemben) akár 2000-2100 tonna építőanyag berakodását is lehetővé teszi egyetlen nap alatt, ez pedig körülbelül 100 teherautó kiszolgálását jelenti. A fejlesztéseknek köszönhetően mintegy 20 százalékkal nagyobb ügyfélforgalmat lehet elérni egy nap alatt, középtávon pedig 30 százalékos növekedés elérése a cél.
A cég közleményében az áll, hogy a teljes logisztikai folyamatot új komplex IT-rendszer irányítja és felügyeli. A fuvarozóknak a megrendelt és előre összekészített termékek átvételére előre meghatározott időablakot biztosít. A művelet valamennyi fázisa digitalizált, nincs szükség papírmunkára, helyszíni ügyfélszolgálati ügyintézésre.
Mint az a transzportlexikonunkban szerepel, az időkapus rendszerek célja az állásidő elkerülése lerakodásnál és felrakodásnál. Mielőtt például a speditőr vagy a fuvarozó egy szupermarketnál le szeretne rakodni, egy portálon keresztül (időkapus rendszerben) időpontot kell foglalnia. A portálon látható, hogy mikor van szabad lerakodási idő (például 14:00 és 15:00 óra között), így azt le tudja foglalni. Ebben az esetben a sofőrnek a lehető legpontosabban kell megérkeznie a lerakodáshoz. Ha a sofőr nem tud odaérni a lefoglalt időpontra forgalmi dugó vagy műszaki hiba miatt, új időpontot kell foglalnia. (A rendszer ahhoz hasonlóan működik, mint a járatfoglalás a légitársaságoknál: ott úgynevezett. "time-slot"-ok vannak, amelyekben újabb járatot lehet foglalni.) Egyéb esetben lejár az időkapu és pénzbüntetést kell fizetni.
Az időkapus rendszerek előnye többek közt a papírmentes és hatékonyabb működés, valamint az, hogy magasabb kiszolgálási színvonalat nyújt a partnerek és az ügyfelek részére.
Az új logisztikai megoldás egyes elemei már működnek a Cemixnél, a parkoló korszerűsítése befejeződött, az IT-rendszer néhány modulját is használják. A közlemény szerint a vállalat 2020-ban indult nagyszabású fejlesztési terv részeként építik ki az új, időkapus, ütemezett kiszolgáló rendszert. Ezen kívül korszerűsítik és bővítik a rakodásra érkező teherjárművek parkolóját is.
A veszprémi székhelyű Cemix Hungary Kft. 1990 és 2020 novembere között Lasselsberger-Knauf néven működött, 2020 őszén váltott cég- és márkanevet. A társaság tavaly 12,7 milliárd forint árbevételt ért el, ami 6 százalékos növekedés az előző évhez képest. Adózott eredménye 2020-ban meghaladta a 900 millió forintot.
A célok közt szerepel, hogy a régióban a Cemix cégcsoport többi tagja is hatékonyan használhassa majd az új, időkapus megoldást.