04.01.2017

A tervek megvalósításra várnak

A TimoCom ügyfelek tapasztalatai a Dokumentumkezelő-funkcióval kapcsolatban

(5)

Európa legnagyobb fuvarozói platformja, a TimoCom, az elmúlt évben egy fontos elhatározást tett: további digitális értékekkel ruházza fel a platformot. Megígérték, megcsinálták. Tavaly szeptembertől kezdve több, mint 36.000 ügyfelük használhatja a Dokumentumkezelő-funkciót.

Az IT-szolgáltató terve az volt, hogy felhasználóinak digitális munkavégzéshez vezető útját az új funkció segítségével egyengesse és támogassa őket munkafolyamataik optimalizálásában. A Dokumentumkezelő-funkcióval az ügyfelek a gyakran használt, a szállítmányozás lebonyolításához elengedhetetlen irataikat egyszeri feltöltéssel elérhetővé tehetik a platform további felhasználói számára. A bevezetéstől kezdve több ezer dokumentumot töltöttek fel a fuvarozói platformra. A lindlari Spedition Kellershohn nevű cég az elsők között élt az újítás adta lehetőségekkel. Az új funkció meggyőzte őket arról, hogy nem csak a munkafolyamatok egyszerűsödnek segítségével, de meghatározó szerepet játszik a környezet védelmében is. „Nagy hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra, ahogy azt irányelvünkben is kifejezzük - Logisztika az embereknek és a környezetnek. Ha abból indulunk ki, hogy naponta 32 egyoldalú dokumentumot állítunk elő, ez körülbelül 1000 papírt jelent egy hónapban. Figyelembe kell vennünk azonban, hogy egy irat több oldalból is állhat, lásd CMR biztosítás. Ez rengeteg papír. Emiatt előnyben részesítjük az olyan üzleti partnereket, akik a dokumentumaikat "papírmentesen", tehát digitális formában tudják nekünk eljuttatni“, nyilatkozta Willi Kellershohn ügyvezető.

 

Az idő pénz

„Bárcsak megállíthatnám az időt!“, ez a mondat bizonyára mindenkinek elhagyta már a száját legalább egyszer. Erre a képességre vágyik mindenki, aki a fuvarozói- és logisztikai ágazatban tevékenykedik, ugyanis itt az idő igen értékes dolog. Az olaszországi családi vállalkozás, a Dal Ferro Trasporti vezetője, Jody Dal Ferro is tisztában van ezzel: „Korábban minden üzletkötésnél minimum négy dokumentumot küldtünk faxon vagy e-mail-ben. Olykor ezek nem voltak teljesek, vagy a melléklet volt túl nagy és emiatt újból utána kellett néznünk iratoknak. Ez nekünk időt jelentett és bosszankodással járt. Ezekkel a problémákkal a funkció használata óta még nem kellett szembesülnünk. Több partnerünk eleinte nagyon csodálkozott, hogy kis vállalkozásként miért fektetünk ennyit a digitalizációba, de aki a piacon akar maradni, annak haladnia kell a korral.“

 

Európa legnagyobb fuvarozói platformja is naprakész akar maradni. A 2017-es évben tudniillik egy további nagy újítással készülnek, amely ügyfeleiket a munkafolyamatok optimalizálásában és a digitális munkavégzésben fogja támogatni. Ezt előreláthatólag az év közepén prezentálják majd.

Preuzimanje izvješća za tisak
Fel