31.03.2016

Egyenesen előre 2016-ban is!

Újítások ügyfélvisszajelzések alapján. Interjú Marcel Frings-el, a TimoCom vezető képviselőjével

(1)

A TimoCom hamarosan a fuvarbörze szinonimájává válik. Mindezek ellenére az elmúlt évben egyre több platform született fuvarok keresésére. Mi a helyzet a konkurenciával?

Szívesebben beszélek a saját vállalkozásunkról, amennyiben elnézi ezt nekem. A TimoCom szemszögéből a helyzet rendkívül derűs: A sokéves fuvarozói szakmában eltöltött tapasztalatainknak köszönhetően az elmúlt időben sikeresen kiépítettük, valamint megerősítettük az összeurópai piacvezető szerepünket. Ez mindenekelőtt a fuvar- és raktérajánlatokban jelentkezik, amelyek 2014-ről 2015-re 16%-kal, 68,1 millióra nőttek. Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy ügyfeleink bizalmat szavaznak a TimoCom-nak.

Évek óta fejlesztik a termékkínálatukat. Mi mindent nyújt a TimoCom napjainkban?

A TimoCom Soft- und Hardware GmbH a legnagyobb európai fuvarozási platformok között foglal helyet. A fuvarozóknak éppúgy, mint a gyártó cégeknek európa-szerte piacvezető fuvar- és raktérbörzét kínálunk, melyen naponta több, mint 110.000 felhasználó közel fél millió fuvar- és raktérajánlatot tesz közzé. Az online-platformon a hosszútávú fuvarmegbízások kiírása mellett a raktárbörze is helyet kap. Portfóliónk kiegészül az útvonaltervező és kalkulációs modulban található Tracking nyomkövető funkcióval, ahol közel 170 integrált telematikai szolgáltató közül választhat. Legújabb innovációnk a TimoCom Messenger, egy teljesen új stílusú kommunikációs megoldás. Minden programunk teljesen felhasználóbarát és 44 európai országban, 24 nyelven elérhető.

Mit mutatott a Transportbarométer 2015-ben? Milyen elvárásaik vannak erre az évre?

A teljes 2015-ös évet tekintve a fuvar- és raktérarány 47:53 volt, amely 2 százalékponttal az előző évi viszonyszám fölé emelkedett (45:55). A hasonló negyedéves zárásokhoz képest a fuvarok aránya meghaladta az előző évekhez viszonyított értéket. A kilátások pozitívak. Mégis nehéz a 2016-ot megjósolni. A növekvő terrorfenyegetettség, az emelkedő biztonsági ellenőrzések és konfliktus a politikában a bevándorlók miatt-mindezek olyan tényezők, amelyek befolyásolják Európa gazdasági helyzetét. Ennek ellenére 2016 előjelei azért tartogatnak némi pozitívumot. Spanyolország és Írország a gazdasági válságból nemcsak hogy kilábal, hanem magasabb és minőségibb növekedéssel büszkélkedhet. A magasabb foglalkoztatási arány hatására az átlagbérek is növekedni látszanak. Egy olyan heterogén környezetben, mint Európa, ezek a pozitív változások nem mindenhol egyöntetűen valósulnak meg. Azonban elég erősek ahhoz, hogy a növekedési ráták hosszútávon egy egységes, stabil fejlődést láttassanak.

 

2015 végén Önök bevezették a Messenger-t. Mit mutatnak az első visszajelzések? Hány felhasználó használja ezt a funkciót?

 

A TimoCom Messenger bevezetésével 1.000.000 elküldött üzenetet könyvelhetünk sikerként. Ügyfeleink negyede állítja, hogy megbízásait a Messenger segítségével gyorsabban le tudja bonyolítani. A bevezetési időszakban ez nagyon jó eredménynek számít. Nem kizárólagosan csak értéket teremtünk, hanem nagyban támogatjuk partnereinket újdonságaink bevezetésénél is. Emiatt örömmel tölt el bennünket, hogy ügyfeleink 86%-a már a megjelenés előtt úgy érezte, hogy nagyon jól informált az új termékkel kapcsolatban.

 

Kínálnak Önök ügyfeleik részére jogbiztonságot? Ügyfelek közötti fizetési problémákba beleavatkoznak?

 

A saját követelésbehajtási szolgáltatásunk mindenképpen megkülönböztet minket a többi fuvarbörzét kínáló szolgáltatótól. 2003 óta rendelkezésre áll az követeléskezelési-csapatunk Alexander Oebel ügyvéd vezetésével, hogy a nyitott követelések bíróságon kívüli behajtásában támogassák ügyfeleinket. Az elmúlt évben 89 %-os hatékonysággal tudták beszedni a kintlévőségeket. Természetesen nem elhanyagolható a börzét használók között az üzleti alaposság sem, amely minden óvintézkedés ellenére elengedhetetlen. Ezen felül rendszeresen biztonságról szóló információkkal és tanácsokkal látjuk el ügyfeleinket.

 

Megvizsgálják Önök az ügyfelek hitelképességét? Évente ellenőrzik már meglévő ügyfeleiket?

 

Biztonsági intézkedéseink magukba foglalják az új ügyfelek vizsgálatát és a több lépcsőből álló TimoCom Secure-t, amely a tiszta üzletek alapját képezi. Mielőtt egy cég ügyfél lehetne, ellenőrizzük a céges dokumentumait. A szerződéskötést követően a Customer Controlling foglalkozik az ügyféllel. Algoritmusok segítségével szűrni tudjuk a felhasználók nem rendeltetésszerű tevékenységeit. Ezáltal egy valóban magas biztonsági szintet elérve keresgélhetünk üzleti partnereket a piacon. Weboldalunkon a "Biztonság" fül alatt, "Ellenőrző listák" néven egy teljes menüpontot talál, ahol ügyfeleink megbizonyosodhatnak róla, hogy mit teszünk biztonságuk érdekében és hogy ők mit tehetnek ez ügyben.

 

Milyen követelményeknek kell megfelelnie azoknak a cégeknek, aki fuvarokat kínálnak vagy teljesítenek, hogy Önökhöz regisztrálni tudjanak? Vizsgálják ezen cégek fizetőképességét?

A kritériumok és az ellenőrzések minden ügyfél esetében megegyeznek.

 

Milyen követelményeknek kell egy fuvarozónak megfelelnie, hogy ügyfelükké válhasson?

Ügyfeleink ellenőrzése azonos és független attól, hogy a fuvarozás mely területéről érkeznek.

 

Létezik Önöknél "fekete lista"?

Az elmúlt 19 év alatt rengeteg információt és tapasztalatot gyűjtöttünk, amik segítik a döntéshozatalt.

 

Milyen terveik vannak a közeli jövőre nézve?

2016-ban sok kis újítás van a tarsolyunkban, amelyek többnyire ügyfélvisszajelzéseken alapulnak. A Messenger megmarad 2016 fő irányvonalaként. Végül, de nem utolsó sorban dolgozunk egy egyszerű, de ugyanakkor biztonságos megoldáson, amely lehetővé teszi a TimoCom platformján történő dokumentumcserét. Számos apró, ám szükséges javításnak is örülhetünk, melyek fokozzák a felhasználói élményt és már meglévő termékeink tökéletesítésére irányulnak. Röviden: Továbbra is mindent beleadunk Európa-szerte!

 

Sajtóközlemény letöltése
Fel