05.09.2016

Négy éve cselekszünk jót együtt

A Transportbotschafter e.V. -nek pozitív a mérlege

(6)

A TimoCom 2012 júniusában keltette életre a „Die Transportbotschafter“ kampányát, amiből 2012 végére az önálló, közhasznú társaság, Transportbotschafter e.V. jött létre. Amióta az egyesület a Düsseldorf melletti Erkrath-ban székel, arra törekszik, hogy a teherautókkal kapcsolatban egy jobb megítélést érjen el, valamint nagyobb biztonságot teremtsen Németország útjain, mindezt pozitív eredménnyel.

Alexander Schröder munkanapja a postafiókjának megnyitásával kezdődik. Ő szervezi az egyesület munkáját és egyértelműen ő a kapcsolattartó személy a külső megkereséseknél. Majdnem minden nap érkeznek megrendelések az ingyenes matricára, melyet személy- és teherautóra egyaránt fel lehet ragasztani, amin ez áll: „Kéz a kézben az országon át“ illetve „Vigyázat: Holt tér!“. Az egyesület 2013 óta 36.400 matricát készített el - amiből kb. 2.000 van most raktáron. „Ez büszkévé tesz minket“, nyilatkozta Schröder. „Az a tudat, hogy Németország útjain több ezer teherautó ezt a fontos üzenetet közvetíti, egy hatalmas elismerés.“ Részben mindig ugyan azok az emberek rendelnek nagy mennyiségben matricát és osztják szét kollégáiknak, akikkel útközben a  pihenőkben találkoznak, meséli tovább. „Ez azt mutatja, hogy milyen fontos a munkánk.“

 

A Transportbotschafter új weboldalán található rendezvénynaptárra pillantva megállapíthatjuk, hogy milyen odaadással végzi az egyesület a munkáját. A „Toter Winkel-Schulung“ („Holt tér oktatás“) kerül elő leggyakrabban. „2012 nyara óta ugrott meg a megkeresések száma, amikor a TimoTruck-kal egy oktatásra beugrottunk más helyett, és a sajtó erről tudósított“, mondta Schröder. „Néhány héten belül a ‘Vigyázat: Holt tér!‘ önállóan futott be és azóta is töretlenül népszerű.“ Több, mint 12.000 gyereket oktatott az egyesület 2012 óta, amivel egy lényeges ponton járult hozzá a balesetmegelőzéshez. Először ezen év áprilisában vettünk részt Dormagen-ben egy rendezvényen. Ezt mindössze két nappal megelőzően egy szomszédos településen egy kerékpáros hölgy egy jobbkormányos teherautó holt terébe hajtott és életveszélyesen megsérült, veszi át a szót a kétszeres apuka. „Az emberek mindig a megelőzés szomorú szükségességére emlékeznek.“

Nem olyan régen a csapat kiemelt négy személyt a sorból, hogy „Transportbotschafter közlekedési nagykövet“-nek nevezze ki őket. Claus Zimmermann (kerületi rendőrség, Neuss), Willi Kellershohn (Spedition Kellershohn GmbH & Co. KG), Frank Rattay (közlekedési tanácsadó), Tanja Etzrodt (rendőrség, Köln) a Transportbotschafter közlekedési nagykövetei a kezdetektől támogatják egymást a „Toter Winkel-oktatás“-okon és más közlekedésbiztonsági akciókban. „Ez a lépés tehát egy logikus következménye a nagyon jó és eredményes közös munkának és ezúton szeretnék köszönetet mondani partnereinknek is!“, nyilatkozta Alexander Schröder.

 

Ugyancsak sikeresen egyeztette az egyesület a programját az online felületekkel, hiszen a Facebook-on hozzávetőlegesen 9.900 követőjük van. Mindenek előtt az „Élet kamionnal“ („Leben mit Lkw“) tartalma eredményezett magas megnyitási- és reagálási számot. A „Kamionok nélkül minden üres lenne“ („Ohne Lkw ist alles leer.“) című képgaléria a felhasználók látómezejébe helyezi mindazt, amiről le kellene mondaniuk a mindennapi életben, amennyiben nem lennének teherautók. Kilenc képet tettek közzé 2014 óta és a közel 250.000 kattintással nagy sikert arattak a világhálón. Kétségtelenül még sikeresebb volt egy videómegosztás az  „#Lkweg“ hasteg-gel 2015 augusztusában és szeptemberében. Ebben egy kitalált hír kapcsán szintén egy kitalált teherautó sztrájkról számolt be a Transportbotschafter, ennek következményeiről a gazdaságra és az üzleti életre. A videó alatti 619.000 megtekintés és a hozzászólásokban való aktív részvétel egyértelművé tette, hogy a szakma egy olyan pontjára tapintottunk, amiről mindenképpen beszélni kell.

 

„Csináljuk tovább“, hangzik Alexander Schröder-től a motiváló válasz a kérdésre, hogy hogyan tartsuk meg a mérleg jelenlegi állását. „Munkánk után nem csak a széles tömegek mutatnak nagy érdeklődést, hanem a média is. Ezt a multiplikátor-hatást természetesen a jövőben szeretnénk kihasználni.“ Többek között a terv részei közé tartozik egy tréning koncepció tesztelése a „Holt tér“-oktatásokkal kapcsolatban és ennek hosszútávú és széleskörű terjesztése. Ezen kívül fel kell építeni egy sikeres Facebook kampányt aminek középpontjában a szakma imidzs-fejlesztése áll. „A nyilvánosság körében a tehergépkocsikról még negatívabban vélekednek, mint korábban.“, nyilatkozta Schröder. „Az most fontosabb, hogy tegyünk ez ellen és pozitív véleményt sugaljunk.“

Preuzimanje izvješća za tisak
Fel