25 éves a fuvarbörze: a TIMOCOM jelentős hatással bír az európai közúti árufuvarozásra
Egy német informatikai Start-up európai sikertörténete
A TIMOCOM története Düsseldorfban, egy német kiskereskedelmi lánc üzletének egyik parkolójában kezdődött egy kora reggeli órában. 1997-ben azon a héten akciósak voltak az asztali PC-k, és Jens Thiermann-nak szüksége volt ilyenekre a tervezett IT-Start-upjához. Azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egy olyan európai szintű platformot fejleszt, amelynek segítségével a szállítmányozók és a fuvarozók rövid idő alatt találhatnak megfelelő fuvart, csökkenthetik az üresjáratokat, ezáltal pedig jobban kihasználhatják járműkapacitásaikat.
„Azzal kezdődött az egész, hogy egy európai szintű fuvarozói platformot kerestem azért, hogy csökkentsem az üresjáratokat a szállítmányozói tevékenységem során, de nem találtam az igényeimnek megfelelőt.” – árulta el Thiermann. Thiermann és üzleti partnerei hónapokig dolgoztak a saját fuvarbörzéjük szoftverén. Végül elkészült: a Timocom Soft- és Hardware GmbH alapítója megnyomta az indítás gombot, és nézte, ahogyan az éppen elindított Truck & Cargo fuvar- és raktérbörzébe ajánlatokkal telik meg.
Ezután az új fuvarbörzébe hálózati bővítése és a logisztika digitalizációja következett, hiszen akkoriban még a modemek is újdonságnak számítottak. „Egyszerre éreztünk nagy örömöt, megkönnyebbülést, ugyanakkor azt is, hogy óriási felelősség fog hárulni ránk – még úgy is, hogy akkoriban még csak nem is sejtettük, hogyan alakul majd ez az egész.” – idézte fel Jens Thiermann.
Mérhető előnyök lendítik fel a fuvarbörzét
Az egész európai áruszállítás a fuvarbörzére várt, amióta csak a faxot feltalálták, mivel kézzelfogható előnyökkel járt. Vállalata folyamatszinten mintegy 80 százalékos időt takarít meg a TIMOCOM alkalmazásainak köszönhetően, árulta el a Dallmaco Speditionsges. mbH ügyvezetője, Wilhelm Dallmann, aki az első perctől kezdve a TIMOCOM ügyfele. A szárnyait bontogató TIMOCOM csupán néhány év alatt megnyitotta lengyelországi, csehországi és magyarországi képviseleteit is, hogy még hatékonyabban szolgálhassa ki a legfontosabb kelet-európai piacokat, majd ügyfeleinek száma nemsokkal ezután átlépte a 10.000-ret.
Jelenleg a vállalatnak több mint 50 000 ügyfele van 147 000 felhasználóval, Európa 46 országában. A rendszerben elképesztő mennyiségű, évente mintegy 1,5 milliárd fuvarkeresést végeznek. A TIMOCOM pedig már hosszú ideje nem csupán az üzleti kapcsolatok kialakítását segíti elő, hanem a teljes logisztikai folyamat digitalizációján dolgozik.
„A mi jövőképünk egy logisztikai kihívások nélküli világ.”– árulta el Tim Thiermann. A cégalapító legidősebb fia 2019-ben vette át a vállalat vezetését Sebastian Lehnennel együtt, ezzel az IT-vállalkozás immár a család második generációjának kezében van. Az új vezetőség pedig azt a célt tűzte ki maga elé, hogy nemcsak továbbviszi a családi vállalatot és a fuvarbörzét, hanem a fuvarozástechnológiai ágazat legnagyobb és legbiztonságosabb piacterévé teszi azt. „Ennek érdekében 2030-ig mintegy 100 millió eurót fektetünk csak a kutatás-fejlesztésbe.” – árulta el Tim Thiermann.
20 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátás a digitális alkalmazásoknak köszönhetően
Az egyik befektetési terület a fenntarthatóság, amely az elmúlt években mindenhol jelentőssé vált. A logisztikában a CO2-kibocsátás csökkentésénél kiemelt szerepe van a digitális alkalmazásoknak és a fuvarbörzéknek. Egy tanulmány szerint a TIMOCOM alkalmazásainak használatával minden megtett kilométer esetében több mint 20 százalékkal csökkenthető a CO2-kibocsátás, miközben ezzel egyidejűleg 30 százalékkal növelhető a járműpark kihasználtsága.
A TIMOCOM ügyfelei hamarosan a piactér felületén kiszámíthatják a saját karbonlábnyomukat. „Egy fiatal, innovatív vállalattal karöltve nyújtunk segítséget ahhoz, hogy ügyfeleink láthatóvá tehessék a saját flottájukon belüli CO2-kibocsátás csökkenését.” – nyilatkozta Tim Thiermann.
E tekintetben óriási potenciál rejlik a közúti áruszállításban, hiszen a közlekedési ágazat a legnagyobb CO2-kibocsátó Európában, és ennek egynegyedét a közúti áruszállítás teszi ki. Ugyanakkor minden ötödik teherautó üresen rója az utakat. Emiatt az erőforrások hatékony felhasználásának szükségessége éppen olyan aktuális ma is, mint 1997-ben.
A következő oldalon tudhat meg további információkat a TIMOCOM-ról: www.timocom.hu.