TIMOCOM: erősen végződött az utolsó negyedév a transzportszektor számára
Fuvartöbblet az európai fuvarpiacon
A TIMOCOM fuvarpiaci barométere továbbra is magas keresletet mutat Európában a szabad raktérkapacitások iránt / A hiányzó teherautó sofőrök továbbra is lassítják a növekedést / A fuvardíjak 2019-ben is nagy nyomás alatt lesznek
Az európai fuvarpiacra a jelek szerint az utolsó negyedév nemzetközi kereskedelmi konfliktusai és azok borús kilátásaira sem hatottak. "A transzportszektor egy szokásosan erős záró negyedévet mondhat magáénak", mondja Gunnar Gburek, a TIMOCOM szóvivője a fuvarpiaci barométer számadatai alapján.
Ezzel a mérőeszközzel állapítja meg az IT-Cég minden negyedévben a fuvarajánlat- és kereslet alakulását a TIMOCOM Smart Logistics System fuvarbörzéjéből. Napi 750.000 nemzetközi raktér- és szállítmányajánlattal és több, mint 127.000 felhasználóval a legnagyobb fuvarbörze Európában a közúti áruszállítás területén.
A fuvarkapacitások 2019-ben is szűkösek maradnak
A negyedik negyedév összesített adatai alapján egyértelműen megállapítható, hogy a TIMOCOM-ra feltett fuvarajánlat-kérések száma a fuvarpiacon lévő, szabad járműkapacitáshoz viszonyítva kétharmados többletet mutat. Átlagosan októbertől decemberig tartó időintervallumban 71 fuvarajánlat jut 29 raktérajánlatra a fuvarbörzén.
Ez az eredmény alátámasztja a változatlanul aránytalan viszonyt a magas fuvarmennyiség és a rendelkezésre álló teherkapacitások között a fuvarpiacon. "A fuvardíjak 2019-ben is nagy nyomás alatt lesznek, hiszen a fuvarkapacitások továbbra is szűkösek maradnak", jelzi Gburek. Enyhülés nem várható: A sofőrhiány Németországban tovább élesedik és ez egy erősödő rizikófaktora a gazdaságnak.