05.02.2015

TimoCom Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatás : közösen érjük el a célt!

Egyértelmű szabályok a követeléskezelésben - így segítenek a transzportszektornak

(2)

A kereskedelem elve egyidős az emberiséggel: amit megveszünk, azért fizetni is kell. Mi történik akkor, ha esedékes a fizetés és az adós fél késlekedik? A hitelező természetesen számít a pénzére. Azonban ha a számlákat túl későn vagy egyáltalán nem egyenlítik ki, a cégek pénzügyi nehézségekkel számolhatnak. Első lépésként fordulhatnak független követeléskezelőkhöz, akik profi kintlévőség menedzsmentet biztosítanak. Ezek nagy valószínűséggel a károsult felet egy eléggé kellemetlen Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatás ügybe sodorják, ami zárulhat végül sikerrel. A szerbiai, Melenci székhelyű Agrorit d. o. o. cég is hasonló tapasztalatokat gyűjtött. Mint sok más szomszédos balkáni országban lévő vállalkozó, Nedeljko Mijatov, logisztikai vezető, is egy dologban biztos: "A TimoCom CashCare csapatára bízzuk a kintlévőségeink kezelését, mielőtt a bonyolult, hosszú és költséges jogi útvesztőt választjuk."

Zökkenőmentes követeléskezelé

Az Agrorit d. o. o. egy saját járműparkkal, szervizzel, benzinkúttal és vámraktárral, valamint több székhellyel rendelkező, több mint 20 éves sikeresen működő cég. Több mint 100 alkalmazott gondoskodik arról naponta, hogy a nemzetközi árufuvarozás és hozzá kötődő szolgáltatások és szervezetek tökéletesen működjenek. Ha belegondolunk, hogy mennyi árut fuvarozunk naponta, hamar világossá válik, hogy ennek lebonyolítása nem mindig működhet tökéletesen. Komoly cégeknél is problémát okozhat az, hogy a számláikat időben kiegyenlítsék. Elég csak annyit megemlíteni, hogy a számlázási folyamatokat nem mindig pontosan tartják be, a számlák számos más dokumentummal együtt érkeznek be, sőt az egyes részlegek között is adódhat emiatt félreértés. 

Ezen felül léteznek még az ún. "fekete bárányok", akik üzleti szempontból nem becsütelesen viselkednek és esetlegesen csak többszöri felszólítás után hajlandóak fizetni. Még ha ilyen esetek ritkábban fordulnak elő, legrosszabb esetben segít egy független követeléskezelési iroda a kintlévőség peren kívüli behajtásában. Mijatov és csapata már 3 éve használja a TimoCom Soft- und Hardware GmbH Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatását, illetve több, mint 10 éve pedig a Európa legnagyobb fuvar- és raktérbörzéjét.

 

Gyors intézkedés, gyors válasz

Nedeljko Mijatov különösen örül, hogy a TimoCom Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatás  csapata rövid határidőkkel dolgozik: "A magas sikerarány mellett, az ésszerű költségek is magukért beszélnek, de a legfontosabb, hogy időt spórolok meg." A TimoCom mindig aktuális piaci ismerettel rendelkezik: legyen szó a belföldi vagy a nemzetközi cégekről. Egy-egy nótorius nemfizetőre több módon is nyomást gyakorolhat a TimoCom. Többek között letiltja a rendszerhez való hozzáférését, amivel megbénítja annak napi munkáját.

Folyamatos információ-áramlás


Ezen kívül Mijatov dicséri a megfelelő információáramlást és a behajtási folyamat átláthatóságát a TimoCom és a partnerei között. A szabályok egyértelműek: amennyiben a fizetési felszólítás után letelt a 30 nap és a késedelembe esett fél továbbra sem egyenlítette ki a számlát, a TimoCom hivatalos félként átveszi az követeléskezelési ügyet. Az IT-szolgáltató munkatársai készséggel tájékoztatást adnak 24 európai nyelven a feleknek. Így a költséges jogi utat ki lehet kerülni.  Ahhoz, hogy a Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatás iroda akcióba lépjen, a károsult félnek el kell küldenie a fuvarokkal kapcsolatos dokumentumokat a TimoCom-nak. Ezek közé tartozik az elvégzett fuvarhoz kapcsolódó szolgáltatások iratai, a fuvarszerződés, a szállítólevél, valamint a már előzetesen elküldött fizetési felszólítás. Mijatov hozzáteszi: "A követeléskezelési megbízás kitöltése az első lépcső. Ezzel elindul a folyamat, és nem vesztegetem az időm az adóssal való folyamatos vitákra, hiszen ez rettentő idegesítő tud lenni. 

A sikerhez vezető út egyértelmű szabályokkal van kikövezve


A TimoCom követeléskezelési osztályán Bozana Man foglalkozik a volt jugoszláv államokból érkező ügyfelekkel. Különösen fontos számára, hogy a Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatás adta lehetőségeket minden ügyfél reálisan tudja értékelni. "A felszámolandó sikerdíj mértéke mindig a behajtandó összeg nagyságától függ. Első lépcsőként felvesszük a kapcsolatot az adós féllel. Ezek után több forgatókönyv is van. Jó esély van arra, hogy az adós reagál, és kiegyenlíti a tartozását. Azonban az is lehetséges, hogy nem érkezik reakció vagy éppen ellenköveteléssel él az adós fél" - foglalja össze a TimoCom munkatársa. Az esetek 88%-ában sikerrel tudunk eljárni és fizet az adós fél. "Bírósági ügyekben, tanuk vagy szakértők meghallgatásában vagy éppen végrehajtásban nem veszünk részt" - világosít fel Man.

A megelőzés itt is segíthet


Nedeljko Mijatov számára is döntő fontosságú, hogy a TimoCom támogatja ügyfeleit a speciálisan kialakított, TC Secure biztonsági hálón keresztül.  A cél az, hogy minél hamarabb kiszűrjük a nemfizetőket. Ha szállítmányozási-fuvarozási cégről van szó, akkor alapvető szabály, hogy be tudjuk azonosítani a partnerünket. Meg kell győződni a faxszám vagy e-mail cím eredetéről, amiről megbízást kapunk vagy amire küldünk. Továbbá érdemes a jövőbeni üzleti partnerünk hitelképességét, likviditását is ellenőrizni, illetve a cégjegyzékben is utánanézhetünk a cégnek.  Ez csak néhány megelőző intézkedés annak érdekében, hogy üzletfelünket megismerjük. "Természetesen az egész TimoCom csapat segít ebben. Például az adatok összehasonlításával: a szerződés adatait összevetjük az adott TimoCom ügyfél rendelkezésünkre álló információival" - teszi hozzá Man. 

Az Agrorit d. o. o. minden esetben megfogadta a Nemzetközi Követeléskezelés Szolgáltatás által nyújtott tanácsokat és a behajtás szabályait is jól ismeri. "Ügyfeleink elégedettsége a legfőbb célunk. Ezt nyújtja a TimoCom CashCare követeléskezeléssel foglalkozó osztálya. A hozzánk beérkező kéréseket gyorsan és egyszerűen tudjuk végrehajtani. Ez pedig nagyon fontos az állandó mozgásban lévő transzportszektorban, ahol az idő pénz." 




 

Preuzimanje izvješća za tisak
Fel