TIMOCOM 24.10.2022
5

Értékelje logisztikai partnerét - értékelési funkció a TIMOCOM-on

Egy kamion előtt beszélget egy nő és egy féfi


Az értékelési funkciónak köszönhetően a megbízók és a megbízottak az elvégzett fuvarokat követően értékelhetik egymást a Smart Logistics Systemben. Ezzel felhasználóként Ön is elősegíti a rendszer átláthatóságát.

Mi az egyik legértékesebb kincsünk? Az időnk, legyen szó bármilyen munka teljesítéséről. A logisztikai és szállítási feladatok szervezésekor is kulcsfontosságú az idő. Éppen ezért lényeges, hogy akár fuvarozók vagyunk, akár gyártók vagy kereskedők, a lehető legtöbb folyamatot digitálissá tegyük, hagyjuk, hogy gépek és algoritmusok dolgozzanak helyettünk, és temérdek időt spóroljanak meg nekünk, amit munkavégzésre, vállalkozásunk bővítésére és bevételeink növelésére fordíthatunk.

A TIMOCOM Smart Logistics System éppen ilyen digitális rendszer. Regisztrálást követően egyetlen belépéssel több funkciót és alkalmazást is használhat, így a fuvarajánlatok közti kereséstől és a fuvarajánlatok elfogadásától a szerződéskötésen át az elvégzett munka értékeléséig a teljes folyamatot ugyanott bonyolíthatja le.

Azzal, hogy az ügyfelünk lesz, nem csak időt takarít meg: biztonságos rendszert használva kereshet a járművének megbízást egész Európában (elkerülve ezzel az üresjáratokat), és hosszú távon működő partneri kapcsolatokat tud kiépíteni számos céggel.

Az első lépés: a fuvarbevitel

A TIMOCOM Smart Logistics Systemben a fuvarbörze révén találják meg egymást a megbízók és a fuvarozók.

A megbízók, akik az árujuk szállítására fuvarozó partnereket keresnek, a fuvarbevitellel vihetik fel a megbízás részleteit a potenciális partnerek (fuvarozók) számára. Megadják, milyen árut, mikor, milyen technikai feltételekkel - gépjármű felszereltség, palettacsere stb. - és hová kell elszállítani.

Számos tulajdonsággal pontosítható a megbízás azért, hogy a szükséges gépjármű és a megfelelő fuvarozó behatárolható legyen. Az is megadható, hogy nyomkövető legyen-e a gépjárműben. A fuvar adatain kívül a megbízó elérhetősége is megjelenik, amelynek segítségével a fuvarozó fel tudja venni vele a kapcsolatot.

Ha a fuvarozó és a megbízó megtalálja egymást, a fuvarmegbízás elfogadása, a szerződéskötés és a fuvar teljesítése következik.

A fuvarmegbízás elfogadásának folyamata

Amikor megegyezik egymással a fuvarozó és a megbízó, a fuvarmegbízáshoz a rendszer az ajánlatból emeli át az adatokat - felrakó, lerakó, címek stb - és ehhez tud mindenki saját maga által hozzá fűzött dokumentumot feltölteni. Ebben szerepel a fizetési határidő, a fuvardíj összege, esetleges kötbérezés stb.

Amennyiben eddig ismeretlen partner jelentkezett Önnél, akivel még nem dolgozott együtt, a fuvarbörze programon belül a profil menüpontban ellenőrizheti le a cég adatokat a kapcsolattartók adataival együtt. Itt nézheti meg, hogy ahonnan Önt hívták, ahonnan Önnek írtak, az valóban ahhoz az adott céghez tartozik-e. Ismeretlen cég vagy személy jelentkezése esetén megfelelő szűrő az is, hogy kérésre tud-e adni TIMOCOM-számot. A Smart Logistics Systemben szereplő partnerek ugyanis kivétel nélkül kapnak egy azonosító számot.

A következő lépés a szerződéskötés az adott munkára. Fontos, hogy mindig olvassa át figyelmesen a szerződést, egyezik-e minden adat, határidő, fizetési mód, opció, desztináció, feladat az előzetes fuvarajánlattal. A szerződés aprólékos ellenőrzése azért ennyire lényeges, mert mindig az utoljára megkapott dokumentáció az érvényes szerződés.

A közúti árufuvarozás legfontosabb dokumentuma: a fuvarlevél

Miért kell kiemelten foglalkozni fuvarozáskor a fuvarlevéllel? Mert ez a dokumentum szolgáltat információkat a szállítást végző cég számára a szállítandó áruról. Rögzíti a fuvarozáshoz köthető adatokat, leírja a szállítandó áruk paramétereit, valamint igazolja a feladó részére, hogy a fuvarozó átvette az árut azzal a kötelezettséggel, hogy elszállítja és kiszolgáltatja a címzettnek. Ugyanakkor igazolja a fuvarozó számára is, hogy az árut ki adta át fuvarozásra, és hogy kinek kell leszállítania.

A CMR a nemzetközi fuvarlevél. Elvileg csupán a nemzetközi szállítmányozás esetén kötelező, ám a hazai szakma is szívesen használja. A szállítás megkezdése előtt a fuvarlevelet legalább három példányban töltik ki; egy a fuvarozóhoz, egy a megrendelőhöz, egy pedig a rakomány mellé kerül. Ezeket a megrendelő és a szállítmányozó saját aláírásával hitelesíti, ezzel mindketten elismerve az árufeladás körülményeire (mennyiségre, időpontra stb.) vonatkozó adatokat. A nemzetközi CMR fuvarlevél kitöltése magyarországi viszonylatban 6 példányt jelent: 3 eredetit és 3 másolatot. Ezek a bank példánya, a határspedíció példánya, az indító vámhivatal példánya, a fuvarozó példánya, az átvevő példánya és a feladó példánya.

A fuvarlevélről és a fuvarlevél kitöltéséről egy korábbi blogbejegyzésünkben írtunk részletesen.

Ha a fuvarmegbízás teljesült, pontozhatja az értékelési funkcióval

Az értékelési funkciónak köszönhetően a megbízók és a megbízottak az elvégzett fuvarokat követően értékelhetik egymást a Smart Logistics Systemben. Ily módon felhasználóként Ön is elősegíti a rendszer átláthatóságát – megbízásról megbízásra.

Miután a partnerek száma jelentősen bővült a rendszerünkben - csak a magyar piac többezer ügyfelet jelent - és ezen a hatalmas piacon, ebben a szektorban sem ismerhetik egymást személyesen a partnerek, felmerült az elvégzett munka értékelésére. Olyan módszert választottunk, amellyel könnyen, hatékonyan, gyorsan láthatóvá tehető, ki hogyan dolgozik.

A partner adatlapján szereplő értékelések alapján is dönthet egy megbízó, hogy szeretne-e vele együtt dolgozni.

Az értékelés csak abban az esetben valósulhat meg, ha a fuvarmegbízási szerződést a TIMOCOM rendszerén keresztül bonyolították, és a fuvar már teljesült. Szöveges értékelésre nincsen lehetőség, a fuvarozót akár gyorsaság, pontosság megbízhatóság stb. alapján 1-től 5 csillagig terjedő értékeléssel lehet pontozni. Első körben nem is látható az értékelés, hanem az adott partner, akiről az értékelés szól, megnézheti, és egy alkalommal lehetősége nyílik a módosításra felfelé.

Az értékelésen kívül létezik egy úgynevezett feketelistás funkció is a programban, ami arra szolgál, hogy ha valakivel nem szeretne a partner dolgozni, vagy a továbbiakban együttműködni, a feketelistára rakja, az ő ajánlatai meg se fognak nála jelenni. Ez a másik fél felé nem megy ki, ő nem látja, hogy feketelistára került.

Az értékelés fő célja, hogy a bizalmat kiépítse két - egymást még nem ismerő - partner között.

Regisztráljon a TIMOCOM Smart Logistics Systembe, használja okos funkciót, fordítsa hasznára mindazt, amit az alkalmazások nyújtanak, növelje bevételeit, és értékelje partnereit!

Legyen bennfentes az ágazatban

Rendszeresen releváns cikkeket, értékes szakértői értekezéseket és exkluzív felhasználói jelentéseket kaphat tőlünk.

 

Feliratkozás a hírlevélre

Fel