Hol találhatók a legveszélyesebb és legbiztonságosabb utak Európában?
Hol találhatók a legveszélyesebb utak Európában?
A teherautósofőrök számára közlekedésbiztonsági szempontból a legveszélyesebb európai utak a kontinens keleti országaiban találhatók. A legbiztonságosabb utakkal az északi országok büszkélkedhetnek, illetve Magyarország nyugati szomszédja.
Felmérést készített az európai utak biztonságáról a SNAP, majd a kapott adatok alapján veszélyességi besorolást állított össze. Az intelligens fizetési megoldásokat kínáló brit cég az elmúlt tíz év adatait elemezve arra jutott, hogy a teherautósofőrök számára a kontinens legveszélyesebb útjai Bulgáriában találhatók, a rangsorban Lengyelország és Csehország a következő.
Hol találhatók a legbiztonságosabb közutak Európában?
Európa legbiztonságosabb útjai a fuvarozók szempontjából Dániában, Ausztriában és Svédországban találhatók.
A magyarországi utak a SNAP honlapján található térkép alapján nem sokkal maradnak le a kontinens élmezőnyétől. Hazánkéval megegyező besorolást kaptak egyébként a franciák, a szlovének és a lettek is.
Melyek a legkevésbé biztonságos utak?
A rangsor felállításához a halálos teherautó-balesetek átlagos éves számát viszonyították az egyes országok teljes úthálózatának hosszához. Ezek alapján a 10 ezer kilométernyi úthosszra vetített legrosszabb baleseti arányt kimagaslóan Bulgária érte el, ahol a halálos balesetek száma meghaladja a listán utána következő két állam, vagyis Lengyelország és Csehország összesített eredményét.
A negatív lista első tíz helyére sorrendben felkerült még Románia (a negyedik helyre), Litvánia (5.), Németország (6.), Luxemburg (7.), Szlovákia (8.), az Egyesült Királyság (9.) és Portugália (10.) is.
A SNAP megjegyzi, hogy az Európai Unióban történt halálos kimenetelű teherautó-balesetek 40 százaléka vidéki területeken fordult elő, ami arra utal, hogy a közlekedésbiztonsági infrastruktúra fejlesztéseknek nem csak az autópályákra kellene szorítkozniuk.
A közúti baleseti statisztika
A halálos áldozatokkal vagy súlyos sérültekkel járó közúti balesetek számának mérséklése nemcsak az egyes országok stratégiája: az ENSZ is sürgeti, hogy egyre több nemzet kötelezze el magát amellett, hogy 2050-ig ezeknek a számát nullára csökkenti. A cél megvalósításához Európában jelentősen javítani kell a közlekedésbiztonságot.
Habár a koronavírus-járvány ideje alatt 17 százalékkal mérséklődött a halálos balesetek száma, a pandémia lecsengése után máris visszarendeződés tapasztalható, sőt, az előrejelzések alapján sajnos további növekedés várható.
A halálos közlekedési balesetek több mint fele (56 százaléka) nappal történik az EU-ban, ezek közül pedig minden negyedik a csúcsforgalomban, 15 és 17 óra között. 2021-ben az Európai Unió minden egymillió lakójára 45 tragédiával végződő ütközés jutott, ami a becslések szerint további 10 százalékkal fog emelkedni évről évre.
Milyen lépések segítenének a probléma megoldásában?
A vállalat ügyvezető igazgatója szerint több szempontból is hasznos lehet az iparág szereplőinek az utak kockázati besorolása. Mark Garner úgy véli, hogy valójában nincsenek biztonságos utak a kontinensen, csak kevésbé veszélyesek, emiatt a sofőröknek folyamatosan alkalmazkodniuk kell a változó vezetési körülményekhez és az adott országon belüli szabályozáshoz. Éppen ezért a SNAP vezetője azt javasolja, hogy a sofőröknek még az indulás előtt érdemes megismerkedniük a közúti jogszabályokkal és a tervezett útvonallal.
Erre nyújthat megoldást a vállalkozás által fejlesztett applikáció. Az Intruck egyik célja, hogy minél szélesebb tájékoztatást nyújtson a kamionparkolókról. Ennek érdekében Európa-szerte már több mint ötezer pihenőhelyet vettek számba az általuk nyújtott szolgáltatásokkal együtt.
Csatlakozzon a TIMOCOM Marketplace-hez még ma!