Hírek 16.01.2024
3

Együttműködési megállapodást írt alá a kormány a fuvarozókkal

Kézfogás a háttérben kamionok.

 

A fuvarozási szektor jelenleg a bruttó hazai hozzáadott érték 5 százalékát adja, ezért is fontos a gazdasági életben.

Együttműködési megállapodást kötött novemberben a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM), a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete a hazai fuvarozási és logisztikai ágazat erősítése érdekében.

A logisztika és a fuvarozás rendkívül fontos szerepet tölt be a gazdaságban, a csaknem 2500 vállalatot magában foglaló és több mint 280 ezer embert foglalkoztató ágazat a gazdasági növekedés alapja, mondta a bejelentés alkalmával Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter. 

Minimális szolgáltatási díj bevezetése

A megállapodásban a kormány vállalta, hogy a gázolaj jövedékiadó-tartalmából visszaigényelhető összeget 10 forintra emeli, valamint bevezetik a minimális szolgáltatási díjat, ezen felül pedig hogy maximálják az alvállalkozók számát.

A minimális szolgáltatási díj a megegyezés szerint három altípussal jöhet létre, az alábbiak szerint:

  • A minimális szolgáltatási alapdíj, amely a megtett úttal járó útdíj háromszorosa,
  • A rakodási és raklap válogatási díj, amelynek minimum összege bruttó 10 795 Forint, vagyis nettó 8 500 Ft,
  • Az állásidőre járó állásdíj, amely legalább bruttó 8 636 Forint, vagyis nettó 6 800 Ft.

Ezért cserébe a fuvarozási szektor meghatározó szereplői vállalták: törekedni fognak arra, hogy Magyarország területén lévő töltőállomásnál tankoljanak, csökkentik a járműflottáik átlagéletkorát, és továbbra is versenyképes, jó minőségű járművekkel dolgoznak, valamint technológiai fejlesztéseket hajtanak végre.

A gazdaságfejlesztési miniszter jelentős potenciált lát a logisztikában

Nagy Márton jelezte, hogy az ágazat megerősítése érdekében már korábban is léptek: a kormány a minisztérium javaslatára a fuvarozók napidíját a belföldi működésnél 3 000-ről 9 000 forintra, külföldi kiküldetésnél pedig 60-ról 85 euróra emelte.

A miniszter kiemelte, hogy a hazai logisztikai szektor fényes jövő előtt áll, és ezzel a lehetőséggel élni kell. Szerinte Magyarország, mint a nyugati és keleti tőke és technológia találkozási pontja jelentős nemzetközi áruforgalmat bonyolít le, és ez a jövőben tovább fog emelkedni.

A szektor jelenleg a bruttó hazai hozzáadott érték 5 százalékát adja, ezt az értéket a kormányzat 2030-ra 10 százalékra kívánja emelni. Ezt az export felpörgetésével szeretnék elérni, és cél, hogy a magyar árut magyar vállalkozások szállítsák el.

A kormány tudja, hogy mindezek érdekében az infrastruktúrát tovább kell fejleszteni: új autópálya építésével, vasútfejlesztéssel, a légi szállítmányozás megerősítésével és a logisztikai parkok fejlesztésével.

A gazdaságfejlesztési miniszter hangsúlyozta, hogy a hazai fuvarozók térnyerésének erősítése érdekében folytatják az egyeztetéseket, ezért továbbra is nagyon szoros kapcsolatban maradnak a fuvarozók képviselőivel. Szerinte ugyanis ahhoz, hogy az ipar és a kereskedelem zavartalanul működjön, nélkülözhetetlen a logisztikában dolgozók munkája.

Barna Zsolt, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke elmondta, hogy a megállapodás aláírásával egy hosszú út fordulópontjára érkezett a szakma.

Füle László, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének elnöke hozzátette: nagy lehetőség számukra ez a megállapodás, mellyel ebben a nehéz, gyorsan változó piaci környezetben támogatást kapnak. Azon dolgoznak majd, hogy a több mint 4000 tagjuk ki tudja használni az ebben rejlő lehetőségeket.

 

Csatlakozzon a TIMOCOM Marketplace-hez még ma!

 

Legyen bennfentes az ágazatban

Rendszeresen releváns cikkeket, értékes szakértői értekezéseket és exkluzív felhasználói jelentéseket kaphat tőlünk.

 

Feliratkozás a hírlevélre

Fel