A digitalizáció elindult a diadal felé...
A kérdés, hol lesz a vége? És mi a következő modell?
A Kefren Express 2012 végén innovatív módon választotta meg új stratégiáját és lehetőségeit a jövőre nézve: IT megoldásokkal fejlesztik a fuvarszervezést, így elindítottak egy csúcstechnológiával rendelkező alkalmazást a szállítmányozás területén. 2013 februárja óta támogatja munkájukat az alkalmazás, amely automatizálja és növeli a hatékonyságot.
A korona vészhelyzet alatt a TIMOCOM kiemelkedő segítséget nyújtott minden partnerének, ezzel is támogatva az áruszállítást és a szakmát.
Gogucz Zsolt, a Kefren Express Ügyvezető Igazgatója mindíg is fontosnak tartotta azt, hogy a cége gondoljon a jövőre, fogalmazzon meg „vészstratégiát“. A cég már 2017 óta tudatosan készült egy újabb válságra, hasonlóra mint a 2009/2010-es pénzügyi válság volt. Ezért hosszútávú befektetéseket nem terveztek, inkább a tőkeerőt maximalizálták illetve a piaci stabilitást.
A „válság forgatókönyvünk“ 50% visszaeséssel számolt - így nem igazán lepett meg minket a válság, de a 2 hónapos teljes leállással még mi sem számoltunk. – mondja Zsolt.
Továbbá az előrejelzések szerint ősztől sok fuvarozó cég fog bezárni, mert nincsen elég anyagi forrása. Az áruszállítás terén túlkínálat van a fuvarozókból, de áru kevesebb – mert a fogyasztás csökken. Ez észrevehető a fuvardíjakban is sajnos, egymás alá licitálnak a fuvarozók. A túlélés a tét.
És nehéz lesz túlélni, ha a legminimálisabb költségekből kell fedezni a kiadásokat, ráadaásul sokaknak két hónapig teljesen nullás bevételük volt.
A digitális átállás mindenképpen előny válság alatt, előtte és utána is. Növeli a hatékonyságot és csökkenti a költségeket.
A vészhelyzet alatt a digitalizáció elindult a diadal felé.... A kérdés, hol lesz a vége? És mi a következő modell?
Hogyan látják a közeljövőt? Boldogulnak-e az áruszállítók?
A koronavírus utáni gazdasági válság Zsolt szerint másfél-két év alatt fog helyére rázódni. Ez továbbgyűrűzve a szállítmányozási szektorba kb. Két évbe fog telni, hiszen a mobilitási csomag is sok áruszállító céget kényszerít változásra és még több kiadásra. 2024-re fog helyreállni ismét a piac teljes egészében.
2019 utolsó negyedévében már számítottunk egy válságra. Sokan azt gondolták, hogy a nagy cégek könnyen fogják venni az akadályt, de sajnos ez nem igazolódott be. A legjobban most ők szenvednek, hogy hogyan kerüljenek ki a válságból.
„Úgy gondolom, ha egy cég stabil alapokra és nem a forgalomra épül – biztosan, hogy minden helyzetben boldogulni tud. A jövőt a cégcsoportokban látom, ahol több önálló csoport együtt jobban reagál a változásokra és a piaci hatásokra.